Нощният градски транспорт остава, предлагат и нова линия до летището
Нощният транспорт в София остава поне засега, а от ПП-ДБ-СС ще предложат и две нови линии - до летището и денонощен трамвай №5. Развръзката на сагата дойде в четвъртък - предложението за сериозното орязване на маршрутите и дните не събра необходимото мнозинство от 31 гласа в Столичния общински съвет (СОС) при повторното му гласуване след ветото на кмета Васил Терзиев.
Така остават и четирите линии, които ще се движат всяка нощ. Това са линии N1 - от “Младост” до “Люлин”, N2 - от “Обеля” до “Студентски град” , линия N3 - от “Левски Г” до “Овча купел” и N4 от “Дружба 2” до “Гоце Делчев”.
Докладът на Ваня Григорова и Карлос Контрера не бе повторно приет, след като събра 30 гласа “за” и 26 “против” при нужни 31. Решаващи се оказаха гласовете на Войслав Тодоров и Диана Тонова от БСП, които подкрепиха запазването на нощния транспорт.
Причината бе общественото недоволство на хората. За кратко време се събраха над 11 хил. подписа за запазването му и 500 становища. Преди старта на заседанието на СОС пък имаше протест на гражданите. Част от тях бяха поканени на брифинг пред залата и това разпали шумен спор между тях и Ваня Григорова.
“Ако вие смятате, че вашата нужда да изпиете още едно питие е пред това хората да имат възможност да отидат на лекар, на работа, на училище, тогава мен пък не ме интересува, че някой иска да пие вечерта”, обърна се Григорова към протестиращите. Нарече ги “кухи хора” и заедно с колегата си Иван Кирилов ги покани да започнат работа в автотранспорта.
Те пък ѝ обясниха, че е дошла на работа с кола и не ползва градския транспорт.
Тези 11 хил. подписа са кухи, защото всички нощни линии се ползват само от 800 души, и то в пиковите дни – петък и събота. През останалото време нощните линии се ползват от 350 човека за 4 линии за цяла нощ. Опитах се да говоря с хората отпред, но те не желаят да чуват фактите, каза Григорова.
От ГЕРБ заявиха, че не са против да има нощен градски транспорт като европейските страни, но трябва първо да се решат проблемите на дневните линии и липсата на работна ръка.
Ще бъде създадена работна група към зам.-кмета по транспорта, която да бъде водена от експерти, и в рамките на два месеца ще търсим консенсусно решение за проблемите на градския транспорт в София и неговата оптимизация, обясни Борис Бонев от ПП-ДБ-СС.