Консорциум на французи и турци с най-високо плащане на година към държавата за летище София
"Манчестер еър груп" и китайската BCEGI с най-големи предложения за инвестиции - близо 1,3 млрд. евро за 35 години
Френско-турският консорциум между "Еърпорт дьо Пари" и "ТАВ хавалиманларъ холдинг" даде оферта с най-високо годишно възнаграждение за държавата за концесията на летище София. Това стана ясно след отваряне на офертите на петимата кандидати. Стартът бе даден от министъра на транспорта Росен Желязков в присъствието на представители на кандидатите и на журналисти. Французите и турците оферираха 32,82 млн. евро на година за държавата, което е 42,8 на сто от приходите. В условията на концесията е записано, че концесионното възнаграждение за държавата не може да бъде по-малко от 10 на сто от общите приходи на година.
Всички кандидати първо обявиха съгласието си да направят първоначалното авансово плащане, което е 550 млн. лв., или 281 млн. евро, така че по този показател надпревара няма.
"Соф кънект", консорциум на френския инвестиционен фонд "Меридиам ийстърн юръп инвестмънтс" и "Флугхафен Мюнхен", оператор на мюнхенското летище, дава на година 32% от приходите, или малко над 26 млн. евро.
Сдружението на летището в Копенхаген и "ССБ Зауервайн & Шефер Бау" оферира 26 млн. евро на година за държавата, или 30,97 на сто от общите приходи на летището.
Предложението на четвъртия кандидат -"Фрапорт-България", е 21 млн. евро или 27,39%.
"Манчестър еър груп" и китайската "BCEGI кънстракшън" са с 19,9 млн. евро годишно плащане. Тази група обаче дава предложение за най-големи инветтиции - близо 1,3 млрд. евро.
Французите в партньорство с турците оферират 903 млн. евро вложения за 35 г., мюнхенското летище с партньорите си -608 млн. евро и "Фрапорт" - 616 млн. евро.
Всички кандидати в срока на първите 10 г. ще строят трети нов терминал.
След отварянето и четенето на основните параметри на офертите министър Желязков предупреди, че ценовите предложения са с 55% тежест и в този момент единствено те са ясни. Предстои работа на комисията за оценяване на техническите предложения, които имат тежест от 45%, но са ключови за развитието на летището.
Оценяването едва ли ще свърши за месец, каза Желязков и уточни, че ще се търси партньорството на Световната банка и на ЕБВР, които са консултанти на министерството за концесията на летището.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха