Българин ще строи завод за 20 000 електрически коли
Основателят на българската автомобилна компания Sin Cars Росен Даскалов обяви, че ще строи завод за електрически коли с капацитет 20 000 бройки годишно. Това предприемачът от Русе обеща в съобщение за поредното си участие на автосалона в Женева, който отворя врати на 5 март. Автомобилите ще са сравнително евтини, малки и ще могат да се трансформират от малки за града и такива в услуга на бизнеса. Новата разработка за градска мобилност на Росен Даскалов е наречена Sin L-City.
"Sin Cars ще създаде високотехнологична фабрика с производствена линия за производство на автомобили. Оптимизираният производствен процес ще позволи бързо и лесно сглобяване на различните варианти на платформи, като се използват стандартни материали. Производствената линия L-City е проектирана с годишен капацитет от 20 000 автомобила, които ще бъдат насочени към европейския пазар. Стартирането на серийното производство е планирано за 2020 година", се казва в съобщението на компанията на бизнесмена.
"Електрическият автомобил, който искаме да произвеждаме, е предназначен за европейските градове със зелени зони в централната градска част, където малко или много другите автомобили няма да могат да се движат. Базовата цена на най-малката кола ще е около 10 000 евро", казва Даскалов.
Платформата на електрическите коли ще е такава, че те лесно да се трансформират, както в купето, така и в задвижването. може да се поръчат със задвижване само на предните или задните колела, или пък 4х4. Интересното е, че батерията лесно ще може да се сменя, така че не е нужно да чакате да зареждате.
"Тези автомобили ще увеличат ефективността ви. Ще намалят разходите ви - няма повече да харчите пари за бензин или смяна на масло, защото са 100% електрически", поясняват от компанията.
Eлектрическият автомобил представлява многофункционална концепция с модулна тръбна конструкция, която може да бъде персонализирана според клиентското предпочитание в три основни дължини - 3, 3,5 и 4 метра. В зависимост от избраната от трите налични версии платформа, в интериора на електромобила могат да намерят място 2, 4 или 6 души, а в конфигурация търговски автомобил вариантите варират от стандартен пикап до строго персонализирани решения за бизнес употреба.
По отношение на задвижването Sin L-City също предлага няколко варианта - с един или два електромотора и различни видове интегрирани в пода батерийни блокове. От компанията обещават също така автономност от 600 километра. Допълнително предимство може да бъде постигнато и чрез интегрирането на соларни модули в тавана на превозното средство.
С ограничена до 70 км/ч максимална скорост на движение и благодарение на модулната си тръбна платформа Sin L City може да бъде изпълнен и с изцяло електронно управление (drive-by-wire), което намалява присъствието на механични връзки в кормилната система, допълнително намалявайки експлоатационните разходи. Използването на стандартно управление с волан, педали и седалка ще бъде предвидено да бъде заменено лесно с електрохидравлична система за управление и спиране. Колкото до структурата на шасито на автомобила, то е аналог на електрическите автобуси на китайската компания BYD.
Благодарение на модулната си конструкция сглобяването му в която и да е страна по целия свят също не би трябвало да представлява проблем.
Регистрираната в Англия и България фирма Sin Cars на известния български предприемач и бивш състезател Росен Даскалов показа през март на миналия сезон в Женева и първия си хибриден автомобил - Sin S1, също конструиран на модулна база. В различните възможности за промени шасито си остава същото, а всичко останало – видът на купето, силовият агрегат и интериорът са по избор на клиента.
Конфигурацията на колата може да се променя в процеса на нейната експлоатация. През лятото Sin S1 може да е кабриолет или роудстър, а през есента и зимата - спортно купе. На пистата това ще е мощна бегачка, а след напускането й автомобил за ежедневна употреба.
Двигателната гама на Sin S1 е с четири варианта – първият е бензинов с турбомотор с обем 2 литра (255 к.с., 434 Нм). Вторият е с атмосферен двигател 3,5 литра (365 к.с., 570 Нм). При първия вариант класическото упражнение 0-100 км/ч става за 2,8 секунди, а при втория - за 2,5. Третият вариант е с хибриден силов агрегат, като е добавен към турбомотора електродвигател с мощност 120 к.с. и акумулатор за захранването му с капацитет от 24 кВтч. Четвъртият е чисто електрически – само с електромотора и пробег с едно зареждане от 200 км.
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Новите ракети ще обърнат ли войната в Украйна?
30% от оръжията на Киев вече са собствено производство Украйна се готви да удари Москва със собствените си ракети "Трембита". Тази изненадваща новина публикува британският The Telegraph в самото