Китайци, турци, италианци и българи ще строят жп магистрала “Тракия”
До дни избират кой ще прави най-скъпия жп ремонт
В началото на следващата седмица ще стане ясно кой ще строи т.нар жп магистрала “Тракия” в участъка от Елин Пелин до Костенец. По трасето скоростта на движение трябва да се увеличи на 160 км в час. Прогнозната стойност е 1,024 млрд. лв. без ДДС, парите идват от ЕС.
Огромното финансиране привлече голям интерес от кандидати, а в петък са били отворени ценовите оферти. Участъкът е разделен на три лота.
Първият - Елин Пелин-Вакарел, е с прогнозна стойност 554,1 млн. лв. Той е с дължина 19,64 км, има 2 тунела, 8 мостове и естакади.
Най-ниска е цената на сдружението “Джен-Дуй ЖП Елин Пелин” - 498 800 012 лв. В него са турските компании “Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети” и “Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет ве Санайи Лимитед Ширкети”.
Първата построи у нас в консорциум с друга турска фирма - “Мапа”, магистрала “Люлин”.
Консорциум “ЖП Елин Пелин-Костенец”, с участници “Сан Хосе Конструктора”, Е.П.О.С и ГБС е предложил 565,385 млн. лв.
Гръцката фирма “Терна” е с цена от 495 млн. лв., Консорциум ЗСТ с участници китайскта “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс Груп Холд” е с оферта 589,995 млн. лв.
Вторият участък - от Вакарел до Ихтиман, е с прогнозна стойност 116,154 млн. лв.
Консорциум “Салчеф - Гигастрой”, в който са италианските “Салчеф” и българската “Гигастрой”, предлага 126,395 млн. лв. Полската “Тракция ПРКиИ” оферира 120,307 млн. лв.
Третата отсечка е от Ихтиман до Костенец. Прогнозната цена е 354,045 млн. лв.
Консорциум “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017” е с оферта за 394,525 млн. лв. В него са австрийската “Щрабаг” и българската “Джи Пи Груп”.
Обединение “Комса-Геострой” предлага цена от 415,671 млн. лв. В него са испанската Comsa и българската “Геострой”.
283,803 млн. лв. е офертата на консорциума “Булрей 2018”. В него са китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и “Трейс - София”.
При класацията ще се вземат предвид освен цената и другите критерии сред като техническа оценка, време за прекъсване на движението на влаковете и други.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха