Росен Желязков готов да съди ЕС заради шофьорите
Австрия поискала
камионите да се
връщат на 4 седмици
Ако съветът на министрите на транспорта приеме предложенията на австрийското председателство, а после и Европарламентът го направи, ще водим дело в Съда на ЕС за пакета “Мобилност 1”, ако са неблагоприятни за българските превозвачи. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след среща с организации от бранша.
На нея се е уточнявала българската позиция за съвета на министрите, който ще се проведе на 3 и 4 декември, участвали са и евродепутатите Андрей Новаков и Петър Курумбашев. След нея Желязков заяви, че по време на австрийското председателство предложените текстове са по-рестриктивни от тези на Еврокомисията, търсело се на всяка цена да се постигне мнозинство и тези законодателни промени евентуално да влязат в сила догодина.
Една от червените линии, по които България няма да отстъпи, е изискването, предложено от австрийците, не само водачът, но и камионът да се връща на 4 седмици.
Предложението на ЕК беше за прибиране на водача на 4 седмици и България го е оспорвала на база на свободата на гражданите да се придвижват, както и да почиват, където искат, припомни Желязков.
И ако министърът вижда някаква защита на социалните права при връщането на шофьорите, то какви са социалните права на превозните средства, запита той.
И попита празните курсове, които камионите ще правят, как кореспондират с пестенето на емисии въглероден двуокис.
Евродепутатите Курумбашев и Новаков заявиха, че е най-добре тези промени да бъдат оставени за следващия Европарламент, тъй като предстоят избори и всеки ще се тупа в гърдите какъв герой е. И двамата казаха, че има сериозен натиск от австрийското председателство промените да минат. Новаков заяви, че по тази тема Европарламентът е разединен.
Христо Христов от КРИБ заяви, че неизвестността вече дава отражение, в топ 20 на фирмите превозвачи има намаляване на персонала, големите пък регистрирали фирми в развитите икономики, а за малките, които са 50% от бранша, приемането на австрийските промени би било катастрофално.
Желязков очерта някои от червените линии, които българската страна няма да престъпи. Освен връщането на камионите това са забраната да се почива в кабината, въвеждането на интелигентни тахографи, прилагането на директивата за командироването.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха