Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Министърът на транспорта Росен Желязков съобщава пред медиите защо е поискал оставките на тримата от борда на директорите на БДЖ.
Министърът на транспорта Росен Желязков съобщава пред медиите защо е поискал оставките на тримата от борда на директорите на БДЖ.

Министърът на транспорта Росен Желязков ще реши следващата седмица кои да приеме. Уведомява и транспортната комисия в парламента

Мистериозен доклад за БДЖ, изтекъл в медиите, лоша комуникация в борда на директорите на “Холдинг БДЖ” и невъзможност за работа в екип са причините министърът на транспорта Росен Желязков да поиска предсрочно прекратяване на договорите за управление на членовете на борда. Това заяви самият той на брифинг в министерството на транспорта.

В борда на директорите на БДЖ са зам.-министърът на транспорта Велик Занчев, който е негов председател, изпълнителният директор Владимир Владимиров и финансовият шеф Филип Алексиев.

Въпросният мистериозен доклад според сайтове бил на бюрото на министъра, освен това бил изпратен в ДАНС, но Желязков заяви, че не го е виждал. Според публикациите в този доклад, за чийто автор се посочва Владимиров, се твърди, че няма здрав и надежден подвижен състав, вината за състоянието била на зам.-министъра Велик Занчев, а изпълнителният директор бил изолиран от вземане на решения за важни обществени поръчки.

“Не зная какъв е този доклад и това е особеността в комуникацията с холдинга”, заяви министър Желязков. Шефът на БДЖ Владимир Владимиров пък отрекъл документът да е изпращан в ДАНС.

Желязков припомни, че след като бе избран за министър на транспорта, е провел среща с ръководството на холдинга и управителите на “БДЖ Пътнически превози” и “БДЖ Товарни превози”. Бил е запознат с текущото състояние, с проектите за ремонтите на подвижния състав и доставката на нови мотриси. От мениджмънта на БДЖ той получил увереност, че няма никакви индикации за проблеми в дружествата с изключение на обжалванията на обществени поръчки за новите мотриси и ремонта на вагони.

Независимо от това на 24 октомври министърът е назначил одит в БДЖ, за това той съобщи първо в интервюто си за в. “24 часа”. Поискал е проверка спазват ли влаковете графика си за движение, както и анализ на подвижния състав. От този одит още няма резултат, тъй като срокът за провеждането му е 40 дни.

Предсрочното прекратяване на договорите на управление на мениджмънта на БДЖ не било оценка за тяхната работа, а по-скоро разбиране на министъра за отговорността на целия борд. “През следващите дни ще преценя дали да уважа - заедно или поотделно, всяко едно от заявленията”, каза министърът.

Другата седмица Желязков ще запознае със ситуацията и парламентарната транспортна комисия.

Министърът уточни, че няма подготвен друг екип.

В железницата казват, че напрежението между Владимиров и Занчев се е появило, след като вторият стана зам.-министър на транспорта. В предишните мандати на Борисов те работеха заедно - единият бе директор, а вторият - шеф на борда, след което - обратното.

Пред “24 часа” Занчев заяви, че е подал оставка, министърът трябвало да прецени дали физически е възможно да изпълнява задачите си като зам.-министър и като шеф на борда.