Шеф готвачи и световен шампион рекламират кренвирши. Не е гот!
Kакто повечето истински ченгета по света презират детектив Хорейшо от сериала "От местопрестъплението", а лекарите гледат с насмешка на доктор Хаус, така и милиони готвачи на планетата открито мразят Джейми Оливър.
В случая с Хорейшо и д-р Хаус проблемът е в тоталната загуба на реализъм, която създава опасно неосъществими очаквания в обществото за силата на правосъдието и светкавичната диагностика на трудно откриваеми заболявания.
В случая с Джейми Оливър отрицателната енергия идва точно от обратното - от агресивния реализъм, от успеха и комерсиализацията, която добива почти индустриални размери. Оливър и съпругата му Джулс имат огромна верига от ресторанти, детски храни и тв предавания. А личното им богатство се оценява на над 300 милиона лири.
Хората са завистливи по природа и не всеки се радва на чуждия успех. А когато Джейми пропусне да отиде на откриването на поредния си италиански ресторант в Хонконг, вече никой не може да затвори устата на хейтърите.
Да, Оливър наистина е дразнещо комерсиален, защото не тече само от чешмата в кухнята на Гордън Рамзи, но той има и много големи успехи и победи, които са далеч не толкова в личен, колкото в обществен интерес. Всички знаят за победата му над "Макдоналдс".
Mакар че от веригата за бързо хранене не признават, точно той е причината те вече да не използват амониев хидроксид, за да превръщат с него в прилично изглеждащи хамбургерите, направени от най-големите боклуци - мазнини, кожа и вътрешности от животни.
Известно е също така, че други две големи вериги - "Бъргър кинг" и "Тако бел", пак заради известния готвач, още преди "Макдоналдс" да го направи, също спират да обработват продуктите си с амониев хидроксид.
За да се случи това, Джейми Оливър води продължителна битка с гигантите в бързото хранене. Като в свои предавания показва какви точно боклуци от розова слуз правят веригите - подробно, в целия процес на производство. И накрая просто пита - искате ли тази розова слуз, обработена с амониев хидроксид, в устата на вашето дете?
Тези големи вериги за бързо хранете обаче и днес са пълни с хора. Но това е друга тема. Разказвам тази история за Джейми Оливър заради рекламите на храни, които се въртят в българските телевизии, сайтове, радиостанции и вестници.
У нас и най-добрите маркетинг специалисти трудно могат да създадат продукт като Джейми, но в последните години, също благодарение на телевизионните формати станаха много популярни няколко готвачи, модерно наричани шеф.
Те обаче възприемат успеха си очевидно само в комерсиален план, защото, без никакви задръжки, не спират да се записват в множество реклами на продукти със силно съмнително съдържание - кренвирши и лютеница. Всички изследвания в последните години показваха, че те в най-добрия случай са некачествени като храни.
Кренвиршите масово се правят от най-големите боклуци при разфасоването на животни. Да не говорим за случаите, когато официалните власти откриваха в тях канцерогенни съставки. В лютеницата има прекалено много сол, захар, нишесте, а веднъж дори откриха седатив - забранено за хранителната индустрия вещество с приспивателен ефект.
Нашите майстор готвачи обаче нямат никакво притеснение да рекламират подобни продукти. Съдейки по многобройните им интервюта, и двамата са с много успешна кариера и отлично финансово положение. Те не са притиснати от житейски обстоятелства в личен план да подпомагат продажбата на некачествена храна.
Не е готино така. Защото, господа шефове, вие имате силно влияние и много хора в България ви харесват и подражават. Ето това аз бих нарекъл грозно комерсиално, а не стила на Джейми Оливър.
Още по-тъжно обаче ми става, когато слушам рекламата на същите кренвирши да се чете от един любим за мен и за всички българи световен шампион. Не знам дали той има някакъв бизнес и дали финансовото му положение е окей?
Но ми е много трудно да приема, че толкова харесван световен шампион, на когото вярват още повече българи, може да рекламира съмнителна храна. Въобще световен шампион да "продава" кренвирши, това не е готино не само за него, но и за цялата нация.
И ако трябва да сме максимално реалисти, и по света се случва известни и много богати спортисти да рекламират боклуци, за да станат още по-богати. Като например футболните икони Меси и Роналдо, които се снимат постоянно в клипове за чипс и кола (не по-малко вредни от кренвиршите и лютеницата).
Но в интерес на истината в началото на лятото Европейската комисия наложи ограничения в рекламата на подобни продукти и предприе мерки за популяризиране на тяхно място на полезни храни.
Докато обаче тези регулации станат наистина ефективни, можем да разчитаме само на добрия вкус, морал и социална ангажираност на известните хора у нас. Което за момента не дава добър резултат.
Най-четени
-
Галерия Вечните чиновници. Има и по 17 г. на пост
Отношението си към работата им хората показват с протести, но те не са променили нищо Дейността на други не се усеща директно по джоба и са в сянка По 10 - 20 години стоят на постовете си някои от
-
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник. Толкова български политици му писаха любовни писма, па той да не покани нито един от тях на инаугурацията си. За какъв се мисли тоя, бе? От Фейсбук
-
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..."
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..." Това правителство го правят само заради вас, и само заради вас, и само заради вас
-
Тоалетът на Мелания Тръмп не беше просто модно изявление
Чета коментари за визията на Мелания Тръмп тук, във Фейсбук. Естествено 90% от жени. Все "модни капацитетки." То иронии, то смях, то подигравки... На мен страшно много ми хареса
-
Галерия Бил ли е Аспарух сред претендентите за трона на Византия заради токсичен брак?
Сватбата между император Ираклий и племенницата му предизвиква огромен скандал и протести в Константинопол, дъщеря им се омъжва за скитски владетел, чието име е заличено