Родната пишман олигархия може да мечтае за властта и размаха на руския грабителски елит само в мокрите си сънища
Откъс от интервю пред Мила Гешакова от в. "24 часа".
По исторически и културни причини нашето общество е изразено егалитаристко и не толерира големите социални неравенства. В България забогатяването винаги е подозрително, защото за разлика от западните общества в нашата патриархална култура меритократичната легитимация на успеха няма дълбоки корени.
Тъкмо затова у нас елитите са принудени да флиртуват с народа и не могат да си позволят да се държат като богопомазана аристокрация. По това се различаваме например от Русия, където чудовищните социални неравенства са възможни поради вековната робовладелска традиция.
Родната пишман олигархия може да мечтае за властта и размаха на руския грабителски елит само в мокрите си сънища, тъй като не разполага нито с ресурсите на Русия, нито с население от покорни мужици, които скланят глава пред господарския произвол. И слава богу!
Най-четени
-
Секретно Как Живков наказа певицата, която му отказа
“Все едно да се изплюя на себе си - така го чувствах”, споделяла обречената на забрава естрадна звезда В наши дни малко хора си спомнят за поп певицата Маргарита Димитрова
-
"Зеленият" хладилник на Айнщайн
Гениалният физик обединява сили с Лео Силард да спасят хората от фаталния "убиец" в домовете им, но приятелството им стартира обратното броене до създаването на първата атомна бомба На 47 години той
-
Галерия Ресто от 80 стотинки можеше да остави Гунди жив
На погребението ги изпраща невиждана манифестация - над половин милион българи. Паника в БКП, уволняват вътрешния министър Тормоз за семействата след трагедията
-
Филмът за Гунди е №1 в момента, а не свинщината в политиката
Още няколко думи по темата „Гунди". Филмът очевидно е огромно събитие и пълни салоните с такова количество зрители, каквото българското кино не е виждало в последните 30 години
-
Да ме извиняват, но във филма за Гунди го няма Георги Аспарухов, а един фукльо, жонглиращ с топката. Излязох на 30-ата минута
„Гунди-легенда за любовта". Със сигурност е най-професионално заснетият филм в българската история на киното. По всички закони на христоматията на това изкуство. Прекрасна операторска работа