Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

След краткото лято, което не бе белязано от кой знае какви филмови премиери, на 29 август светът отново бе запленен от киното. С началото на фестивала във Венеция стават ясни и лентите, които тази година ще имат главна роля в наградния сезон и най-вече - претендентите за "Оскар".

Именно там за пръв път видяхме "Ла Ла Ленд", "Гравитация", "Бърдмен" и миналогодишния фаворит "Формата на водата".

Засега все още не се говори много за филмите, които ще се борят за "Златния човек", но след премиерата им в Италия, всичко ще се промени. А тези, които са спрягани за фаворити да отнесат оскара у дома, са ясни още отсега.

Фестивалът във Венеция ще бъде открит с лентата на Деймиън Шазел - "Първият човек". След горчивия спомен, който му оставиха наградите "Оскар" през 2017 г., когато отмъкнаха под носа му статуетката на "Ла Ла Ленд", Шазел най-вероятно отново ще се бори за приза филм на годината. "Първият човек" ще разказва историята на Нийл Армстронг.

Друг познайник, но от оскарите през 2018, е Лука Гуаданино. "Призови ме с твоето име" разтопи сърцата на зрителите със своята романтика. Но и Лука, като Деймиън, ще се представи в ново амплоа - с най-смразяващия филм на годината, както се изразиха критиците. "Съспирия" е римейк на стар италиански хорър със същото име, дело на Дарио Ардженто от 1977 г. Още при първото пускане на трейлъра пред публика е имало хора, които са излезли от залата, защото кадрите са ги пречупили.

Алфонсо Куарон пък ще влезе в битката за награди с филм, създаден за платформата "Нетфликс". Въпреки че организаторите на "Берлинале" категорично скочиха срещу филмите, които са произведени не за голям екран, а за стрийминг платформите, във Венеция това дори не е сериозен въпрос. Организаторите категорично заявиха, че не могат да застанат на пътя на прогреса.

Куарон ще се представи с черно-бялата лента Roma, която разказва за живота на семейство от средната класа в Мексико през 70-те години.

Най-познат с поредицата "Борн", Пол Грийнграс не е име, което някой веднага би свързал с европейски кинофестивал. "22 юли" не е шумен блокбъстър, а Грийнграс подобно на Шазел и Гуаданино прави стъпка встрани.

22 юли е денят на терористичното нападение в Норвегия през 2011 г., когато Андерш Брайвик отне живота на 77 души. Драмата ще разкаже за последствията от атаката и за норвежката съдебна система, принудена да се занимае с престъпление от такъв мащаб, какъвто никой не е очаквал да се случи в страната.