Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Това може да се превърне в голяма кампания за насърчаване на четенето

Всяко българско правителство с право се страхува да подкрепи печатните медии - национални и местни, каквато е европейската практика. Представете си само заглавията във всеки един от лагерите по адрес на конкурентите и на премиера Бойко Борисов. Персонално. А премиерът най не обича да го замерят с подозрения.

Само че, докато тук се делим на правилни и неправилни вестници, руснаците вдигнаха хартията драстично, а няколко фирми у нас ограбват всички печатни издания, печелейки от електронния им абонамент.

Когато “Медийна група България” сезира Комисията за защита на конкуренцията, го направи сама.

За съжаление,

разпадналата се гилдия

не може да защитава

професионалните проблеми

А те са еднакви - независимо дали си търговска медия, която разчита на продажбите на своите продукти и на приходите от реклама, каквато е “24 часа”, или си медия, издържана от основния бизнес на собственика или пък подкрепяна от чужди фондации. Това не разбраха моите колеги - собственици на медии, преди години, когато напуснах единия издателски съюз и отклоних предложението да вляза в другия. 

Преди дни Комисията за защита на конкуренцията, която май за първи път се занимава с толкова много медийни дела, с изненада откри несправедливо разпределение на европейски средства между телевизиите и печатните медии - първите ги получават директно, без конкурс, а вторите трябва да отиват на обществени поръчки, но само с посредници - рекламни агенции.

Да, но

този измислен модел

е от 2005 г.! И няколко

правителства се плашат

да го променят

Никакви европейски директиви няма, които да оправдават подобни несправедливи механизми. Те не мотивираха телевизиите да обичат повече премиерите Станишев, Орешарски, Герджиков, Борисов, а печатните медии пък съответно да се борят за справедливо европейско финансиране.

Ако все пак има подкрепа, най-логично е тя да премине през абонаменти, които държавата прави за своите министерства, ведомства, читалища, библиотеки, училища, старчески домове. И това може да се превърне в голяма кампания за насърчаване на четенето.