Как се спират 10 милиона дизелови коли. Или защо България ще се превърне в още по-голяма гробница за стари коли
Контрата ще е у нас, ако нямаме механизми за контрол на нов внос и колите замърсители
Новината за смъртта на дизела е силно преувеличена. Това са думи не на някой друг, а на човека, който разтърси автомобилната индустрия - Ацуши Хориба.
Това е японецът, чиято апаратура бе в основата на разкритията за “Дизелгейт” на Volkswagen.
Дизеловите автомобили в Германия ще бъдат забранявани в градове с високо замърсяване на въздуха, ако управата им реши това. Това постанови германският Федерален административен съд в Лайпциг във вторник. Броени часове по-късно от Volkswagen разпостраниха първата официална информация за новия си бизнес седан Audi A6, от която е видно, че колата ще се предлага
с избор от цели
три дизелови
двигателя
Причината за това, от една страна, е, че забраната за движение на коли с нафтови мотори в по-големите немски градове ще засегне автомобили със стандарт Еuro и по-нисък. След едногодишен период под забрана ще попаднат и колите с Euro 5. Сегашните дизелови автомобили, които излизат от конвейера, са с екостандарта Euro 6. С Euro 4 са возилата, които са произвеждани до септември 2009-а. С Euro 5 са автомобилите до септември 2014-а.
За дизеловите коли, които се сглобяват след това, ограничения няма да има, защото при тях всичко е в норма, поне засега.
В Германия
наистина има
спад на
продажбите
на нови автомобили с дизелови двигатели, и то немалък - в рамките на 10-ина процента, и то за година - година и половина.
Това намаление на продажбите обаче засяга колите от най-малкия клас, които най-вече се ползват в натоварените градове, както и на корпоративните сделки (фирмите искат служебните возила да могат да се ползват навсякъде). Освен това заради скандалите около вредните емисии една тригодишна дизелова кола вече е загубила половината от стойността. Очакванията са, че с присъдата на Лайпцигския съд продажбите ще намалеят още по-значително.
Въпреки това “смъртта” на дизеловите автомобили
“ще е дълга и
мъчителна”,
защото едва ли има някой в Германия, който да успее да накара едно средностастическо немско семейство със семейно комби или кросоувър да зареже с лека ръка дизеловия си автомобил. В близките 10-ина години не се вижда как возило с друг вид гориво би осигурило такова икономично и бързо придвижване по пътища и магистрали както една съвременна дизелова кола. С нафтов автомобил е нормално да минеш около и над 1000 км с едно зареждане на резервоара при среден разход на гориво 6-7 литра на сто.
Електрическите автомобили и плъг-ин хибридите (тези, които може да се зареждат от контакта) ще могат да бъдат конкурентни на големите дизелови автомобили, когато успеят в реални условия да минат поне 500-600 км с едно зареждане на батериите, когато се изгради необходимата инфраструктура и когато цената им падне до тази на машините с бензин и дизел.
Освен това автомобилната дизелова индустрия в Германия е огромна и засяга милиони семейства.
Ако трябва,
правителството
ще въведе
някакви субсидии
или пък ще плати за нови катализатори на по-старите нафтови автомобили (между 1500 и 3000 евро на бройка), но едва ли ще зачеркне с лека ръка едни 10 милиона дизелови коли без Euro 5, които се движат в момента в Германия.
Както се казва, да не ги мислим германците... Контрата обаче отново ще остане в България и държави като нашата. Заради прогнозираното поевтиняване на употребяваните дизелови коли се очаква да се засили интересът към тези коли у нас. Властите нямат и скоро няма да имат механизми, които да регулират и да следят този процес на нов внос и забрана на движение на бълващите отровен дим возила. Заради ниския ни жизнен стандарт България ще си остане автомобилната гробница на Европа още дълги години.
Материалът е от в. "24 часа".
Най-четени
-
Майкини на гости у Меланини Тръмпини
Майкини са на Ню Йорк, моля ти се. Разходили се на Сентръл Парк и оттам отишли на мола, щото имало сел. Зели си гащи и анцунзи от села и на ескалаторите срещнали Илонини Мъскини
-
Криминални архиви: Притискат наказателно Самоковеца, Фатик и братя Пехливанови
Текстът е от архива на "168 часа". Митичните фигури Косьо Самоковеца, братята Георги и Любен Пехливанови и Фатик Шабан са спирани и проверявани наказателно за по няколко часа в акции на полицията в
-
Мистериозна смърт на благодетеля на Бургас. Изгаря всичко, построено със завещаните от него 500 млн. евро
Името на Александър Георгиев-Коджакафалията не говори много на младите бургазлии. По-старите поколения го знаят като един от големите благодетели и дарители на града от началото на ХХ век
-
Като говорим за туризъм, колко подобни туристически автобуса пътуват из България?
Като говорим за туризъм, колко подобни туристически автобуса пътуват из България? От едната страна са две седалки, от другата - една. И това е съществена част от усещането за хубавото преживяване
-
Галерия Китин Муньос на 66 г. в първото си интервю у нас пред "24 часа": Калина ме спечели със смелост и красота
Най-опасните ми приключения са среща с арабски пирати по Нил, нощна буря с 15-метрови вълни, когато мачта падна върху главата ми, ремонт на тръстиков сал във вода