Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Екоактивист протестира пред Федералния административен съд в Лайпциг, който заседава на 27 февруари по казуса за дизеловите коли в градовете.
Екоактивист протестира пред Федералния административен съд в Лайпциг, който заседава на 27 февруари по казуса за дизеловите коли в градовете.

Контрата ще е у нас, ако нямаме механизми за контрол на нов внос и колите замърсители

Новината за смъртта на дизела е силно преувеличена. Това са думи не на някой друг, а на човека, който разтърси автомобилната индустрия - Ацуши Хориба.

Това е японецът, чиято апаратура бе в основата на разкритията за “Дизелгейт” на Volkswagen.

Дизеловите автомобили в Германия ще бъдат забранявани в градове с високо замърсяване на въздуха, ако управата им реши това. Това постанови германският Федерален административен съд в Лайпциг във вторник. Броени часове по-късно от Volkswagen разпостраниха първата официална информация за новия си бизнес седан Audi A6, от която е видно, че колата ще се предлага

с избор от цели

три дизелови

двигателя

Причината за това, от една страна, е, че забраната за движение на коли с нафтови мотори в по-големите немски градове ще засегне автомобили със стандарт Еuro и по-нисък. След едногодишен период под забрана ще попаднат и колите с Euro 5. Сегашните дизелови автомобили, които излизат от конвейера, са с екостандарта Euro 6. С Euro 4 са возилата, които са произвеждани до септември 2009-а. С Euro 5 са автомобилите до септември 2014-а.

За дизеловите коли, които се сглобяват след това, ограничения няма да има, защото при тях всичко е в норма, поне засега.

В Германия

наистина има

спад на

продажбите

на нови автомобили с дизелови двигатели, и то немалък - в рамките на 10-ина процента, и то за година - година и половина.

Това намаление на продажбите обаче засяга колите от най-малкия клас, които най-вече се ползват в натоварените градове, както и на корпоративните сделки (фирмите искат служебните возила да могат да се ползват навсякъде). Освен това заради скандалите около вредните емисии една тригодишна дизелова кола вече е загубила половината от стойността. Очакванията са, че с присъдата на Лайпцигския съд продажбите ще намалеят още по-значително.

Въпреки това “смъртта” на дизеловите автомобили

“ще е дълга и

мъчителна”,

защото едва ли има някой в Германия, който да успее да накара едно средностастическо немско семейство със семейно комби или кросоувър да зареже с лека ръка дизеловия си автомобил. В близките 10-ина години не се вижда как возило с друг вид гориво би осигурило такова икономично и бързо придвижване по пътища и магистрали както една съвременна дизелова кола. С нафтов автомобил е нормално да минеш около и над 1000 км с едно зареждане на резервоара при среден разход на гориво 6-7 литра на сто.

Електрическите автомобили и плъг-ин хибридите (тези, които може да се зареждат от контакта) ще могат да бъдат конкурентни на големите дизелови автомобили, когато успеят в реални условия да минат поне 500-600 км с едно зареждане на батериите, когато се изгради необходимата инфраструктура и когато цената им падне до тази на машините с бензин и дизел.

Освен това автомобилната дизелова индустрия в Германия е огромна и засяга милиони семейства.

Ако трябва,

правителството

ще въведе

някакви субсидии

или пък ще плати за нови катализатори на по-старите нафтови автомобили (между 1500 и 3000 евро на бройка), но едва ли ще зачеркне с лека ръка едни 10 милиона дизелови коли без Euro 5, които се движат в момента в Германия.

Както се казва, да не ги мислим германците... Контрата обаче отново ще остане в България и държави като нашата. Заради прогнозираното поевтиняване на употребяваните дизелови коли се очаква да се засили интересът към тези коли у нас. Властите нямат и скоро няма да имат механизми, които да регулират и да следят този процес на нов внос и забрана на движение на бълващите отровен дим возила. Заради ниския ни жизнен стандарт България ще си остане автомобилната гробница на Европа още дълги години.

Материалът е от в. "24 часа".