Как се спират 10 милиона дизелови коли. Или защо България ще се превърне в още по-голяма гробница за стари коли
Контрата ще е у нас, ако нямаме механизми за контрол на нов внос и колите замърсители
Новината за смъртта на дизела е силно преувеличена. Това са думи не на някой друг, а на човека, който разтърси автомобилната индустрия - Ацуши Хориба.
Това е японецът, чиято апаратура бе в основата на разкритията за “Дизелгейт” на Volkswagen.
Дизеловите автомобили в Германия ще бъдат забранявани в градове с високо замърсяване на въздуха, ако управата им реши това. Това постанови германският Федерален административен съд в Лайпциг във вторник. Броени часове по-късно от Volkswagen разпостраниха първата официална информация за новия си бизнес седан Audi A6, от която е видно, че колата ще се предлага
с избор от цели
три дизелови
двигателя
Причината за това, от една страна, е, че забраната за движение на коли с нафтови мотори в по-големите немски градове ще засегне автомобили със стандарт Еuro и по-нисък. След едногодишен период под забрана ще попаднат и колите с Euro 5. Сегашните дизелови автомобили, които излизат от конвейера, са с екостандарта Euro 6. С Euro 4 са возилата, които са произвеждани до септември 2009-а. С Euro 5 са автомобилите до септември 2014-а.
За дизеловите коли, които се сглобяват след това, ограничения няма да има, защото при тях всичко е в норма, поне засега.
В Германия
наистина има
спад на
продажбите
на нови автомобили с дизелови двигатели, и то немалък - в рамките на 10-ина процента, и то за година - година и половина.
Това намаление на продажбите обаче засяга колите от най-малкия клас, които най-вече се ползват в натоварените градове, както и на корпоративните сделки (фирмите искат служебните возила да могат да се ползват навсякъде). Освен това заради скандалите около вредните емисии една тригодишна дизелова кола вече е загубила половината от стойността. Очакванията са, че с присъдата на Лайпцигския съд продажбите ще намалеят още по-значително.
Въпреки това “смъртта” на дизеловите автомобили
“ще е дълга и
мъчителна”,
защото едва ли има някой в Германия, който да успее да накара едно средностастическо немско семейство със семейно комби или кросоувър да зареже с лека ръка дизеловия си автомобил. В близките 10-ина години не се вижда как возило с друг вид гориво би осигурило такова икономично и бързо придвижване по пътища и магистрали както една съвременна дизелова кола. С нафтов автомобил е нормално да минеш около и над 1000 км с едно зареждане на резервоара при среден разход на гориво 6-7 литра на сто.
Електрическите автомобили и плъг-ин хибридите (тези, които може да се зареждат от контакта) ще могат да бъдат конкурентни на големите дизелови автомобили, когато успеят в реални условия да минат поне 500-600 км с едно зареждане на батериите, когато се изгради необходимата инфраструктура и когато цената им падне до тази на машините с бензин и дизел.
Освен това автомобилната дизелова индустрия в Германия е огромна и засяга милиони семейства.
Ако трябва,
правителството
ще въведе
някакви субсидии
или пък ще плати за нови катализатори на по-старите нафтови автомобили (между 1500 и 3000 евро на бройка), но едва ли ще зачеркне с лека ръка едни 10 милиона дизелови коли без Euro 5, които се движат в момента в Германия.
Както се казва, да не ги мислим германците... Контрата обаче отново ще остане в България и държави като нашата. Заради прогнозираното поевтиняване на употребяваните дизелови коли се очаква да се засили интересът към тези коли у нас. Властите нямат и скоро няма да имат механизми, които да регулират и да следят този процес на нов внос и забрана на движение на бълващите отровен дим возила. Заради ниския ни жизнен стандарт България ще си остане автомобилната гробница на Европа още дълги години.
Материалът е от в. "24 часа".
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Новите ракети ще обърнат ли войната в Украйна?
30% от оръжията на Киев вече са собствено производство Украйна се готви да удари Москва със собствените си ракети "Трембита". Тази изненадваща новина публикува британският The Telegraph в самото