Сър Франк разпродава
СЪР ФРАНК Уилямс разпродава акциите на отбор си. След като в продължение на четири десетилетия сакатият Адмирал притежаваше 99%, неговият капитал е свит до 50 на сто. От пет година англичанинът е принуден да разпродава активи. Един процент от пакета на "Уилямс Ф1" отбора е в ръцете на Патрик Хед, дългогодишен партньор на Уилямс.
Тимът е последният голям "частник" във Ф1, а кризата го изправи пред сериозни финансови трудности.
Нови активите на отбора са били купени неотдавна от австрийският бизнесмен и бивш пистов състезател Кристиян Тото Волф. Той вече притежава 49 на сто от "Уилямс", но контролът засега остава в двамата англичани.
Гаранции
"Мога да потвърдя, че става дума за 10 на сто от акциите", категоричен е Тото Волф. Но той отрича, както прави и сър Франк Уилямс, че продажбата е резултат от тежкото положение на легендарното име във Ф1.
Въпреки всичко е ясно, че "Уилямс" ще последва примера на Петер Заубер и Рос Браун. Двамата продадоха томовете си съответно на БМВ и "Мерцедес". Преди десет години това направи и Лучано Бенетон, когато "Рено" купи на базата на "Бенетон" в Ийнстън, Англия.
За разлика от тях Франк Уилямс има съсобственик в лицето на Кристиян Тото Волф. Търгуващ с критични капитали, австриецът има намерение да реализира огромна печалба след продажбата на германците.
Както писа "168 часа", автомобилен гигант "Порше" ще се появи във Ф1 до година-две. За изграждането на своя бъдещ тим луксозната марка ще използва схемата за изкупуване малък отбор, които е във финансови затруднения. Дали творението на Франк Уилямс ще бъде погълнато, зависи от решението на групата "Фолксваген".
Добри и лоши варианти
Добрият вариант на Уилямс е, ако "Порше" реши участието във Ф1 да бъде единствено с доставка на мотори. В този случай тимът запазват името си, получават финансиране, а собствениците му запазва контрола над отбора.
"С голям производител зад гърба ни, ще бъдем много по-силни, отколкото като частен тим", обяснява Франк Уилямс.
Английският отбор притежава две от най-добрите технически бази, разположени в графство Оксфордшър. Освен всички технологични предимства те имат ключово място. Заводите в Дидкок и Гроув, са на по 10 км. от пистата "Силвърстоун". Освен това и двете са със собствени аеродинамични тунели от трета генерация.
