Александър Костадинов: Купуваме последните коли с двигатели с вътрешно горене
Александър Костадинов е директор “Маркетинг и продажби” в “Мото-Пфое груп”, 42-годишен, с 21 години опит в автомобилния бизнес. 4 години работи в “Промобил” като консултант продажби Volvo, от 2000 до 2006 г. е бранд мениджър на Volvo, а от 2006-а директор “Маркетинг и продажби”.
-Г-н Костадинов, какво да очакваме от мобилността в близко бъдеще?
- Автомобилната индустрия е в процес на революционни промени. Представете си бъдеще изцяло на електрически автомобили, пълна автономност и споделена мобилност. Бъдеще след 10 години, не след 100. Миналата година двама приятели, купувайки си независимо един от друг автомобили, заявиха, че това са последните им коли с двигател с вътрешно горене. Първият сериен електрически автомобил от традиционен производител с пробег 500 км ще бъде в България от 2018 година - Jaguar i-Рace. Автономност от ниво 4 ще е реалност в следващите 3 години, позволявайки самоуправление на автомобила в дадени граници. Към 2025-2030 година ще бъдат лансирани серийни автомобили с автономност от ниво 5,
премахвайки изцяло
управлението и
намесата на човек Такива автомобили няма да имат волан и педали. Във Франция и Великобритания вече се планира забрана на нови дизелови и бензинови автомобили след 2040 г. Всичко това отваря нови предизвикателства пред държавите - как да се обнови електропреносната мрежа, какви нови мощности са необходими и откога. Как да се променят законите, когато машините изместят хората в управлението на автомобилите. България не бива да се самоизолира от тези процеси.
- С какво Volvo ще изненада почитателите си до края на тази година и в началото на следващата?
- Volvo наскоро стана първият голям производител, който обяви 100% електрификация. От 2019 година всеки нов модел ще бъде електрифициран – ще бъде хибрид, зареждащ се хибрид или ще е изцяло електрически. Анонсът е исторически и визионерски, очертаващ пътя, по който ще се развиват автомобилите. Най-невероятното е, че 2019 година е утре. Днес 20% от продажбите на Volvo XC90 са Т8 twin engine - зареждащ се от електрическата мрежа хибрид с мощност 407 к.с. и разход под 2 литра бензин. По всичко изглежда, че българският премиум потребител е прогресивен, търсещ най-новите технологии, а и мислещ за природата.
- Какви законодателни промени трябва да се направят, за да се промени статуквото 1:10 в полза на старите возила спрямо новите?
- Съотношението е много по-стряскащо всъщност. Под 5% от парка са колите на възраст под 5 години. У нас се чувства дефицит на политики по отношение на автомобилите. Ако има такива, те стимулират покупката и ползването на изключително амортизирани и замърсяващи превозни средства.
Евро 6 дизелов
автомобил изпуска
96% по-малко твърди
частици (сажди)
и 84% по-малко азотни окиси спрямо Евро 1 кола на 20 години. Собственикът на първия автомобил ще плати значително по- голям годишен данък обаче. Годишните технически прегледи също нерядко са проформа. Последиците пряко засягат нас и нашите деца. Например мръсният въздух се счита за най-голямата опасност за публичното здраве, чийто основен причинител са автомобилите, а български градове са в топ 10 на градовете с най-замърсен въздух.
- Какъв е пазарът на нови автомобили през 2017 г.?
- Пазарът на нови автомобили расте, което е окуражителен сигнал, че бизнесът и потребителите инвестират в сигурна и ефективна мобилност. От друга страна, проникването на нови автомобили на 1000 души е в пъти по- ниско от това почти всички останали страни от Източна Европа.
В България
проникването
е 4 на 1000,
в страни като Полша, Унгария, Чехия, прибалтийските републики е от порядъка на 12. Има значителен потенциал за развитие, но е нужна и ясна политика от страна на държавата. Лично аз съм оптимист и вярвам, че позитивният тренд ще продължи и през следващите години.
- Как се развиват продажбите на основната ви марка Ford?
- Ако питате за сухите цифри, Ford увеличава пазарния си дял за първите 8 месеца на годината. “Транзит” е най-продаваният ван в България, без да е най-евтиният, кален и доказал се в специфичните български условия. Новият “Мустанг” е безусловно най- предпочитаният спортен автомобил. “Форд” е еталон в сегментите на компактните автомобили с “Фиеста” и “Фокус”. Не мога да пропусна офанзивата в SUV сегментите с новата ни гама - EcoSport, Kuga и Edge. Ентусиазирани сме от новостите, които ще дойдат от Форд в следващите месеци и година.
- Лесно ли е да се поддържа високо качество на услуги, каквото има в “Мото-Пфое”?
- Високото качество е функция на мотивиран и професионален екип, нова инфраструктура и стремеж за постоянен прогрес. “Мото-Пфое” инвестира сериозни ресурси, за да предложим на нашите клиенти възможно най-доброто обслужване - в продажбите и сервирането. Следим качеството на обслужване постоянно и сме наясно, че можем да бъдем по- добри, ако и да сме водещи на пазара. За нас част от позитивното изживяване на клиента е предлагането на всички елементи от света на мобилността директно на едно място от един партньор. Нашият клиент ще получи компетентна консултация за автомобила, лизингова схема, застраховка от един търговски консултант и в рамките на едно посещение да уточни всички детайли, спестявайки си време и усилия. “Мото-Пфое” е точният партньор, който отговаря на всички нужди и потребности – страхотни автомобили, собствени гъвкави лизингови решения, сервизни пакети, оборотен автомобил, изкупуване и продажба на употребявани автомобили.
- Какво да очакваме от Jaguar и Land Rover в близко бъдеще?
- В началото на 2018 година
ще открием
официално новия
дом на Jaguar
и Land Rover в София Предвид мащаба и инвестицията за изграждането му съм убеден, че това ще е най-добрият комплекс на британските марки в региона. Инвестициите в качествено обслужване също са значителни, защото в центъра на нашата вселена винаги е стоял Клиентът. Новият комплекс идва точно навреме, когато Jaguar представят втория си SUV автомобил - E-pace, както и първия изцяло електрически автомобил: i-pace. От най- добрият производител на луксозни автомобили за всякакъв терен вече е в България 4-ят член на фамилията Range Rover – Velar. Не е изненада, че списъкът с чакащи за колата е дълъг.
- Как се развива бизнесът ви с употребяваните и сервизирани в “Мото-Пфое” автомобили?
- Продажбите на проверени употребявани автомобили са ключови за стратегията ни да предлагаме всичко в областта на мобилността. Употребяваните автомобили са обект на две специални програми: Премиум Селект – автомобили с минимум 1 година гаранция и до 100 000 км и “Селект”, която предлага проверени в нашите сервизи употребявани коли. В допълнение сме радостни да предложим на клиентите ни изкупуване на старите им коли без значение от марка и модел. Горди сме, че годишно над 1000 клиенти се доверяват на “Мото-Пфое”, купувайки сертифицирани употребявани автомобили.
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Новите ракети ще обърнат ли войната в Украйна?
30% от оръжията на Киев вече са собствено производство Украйна се готви да удари Москва със собствените си ракети "Трембита". Тази изненадваща новина публикува британският The Telegraph в самото