Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Гръмотевични бури разтърсват София, а черни облаци покриват цялото небе повече от седмица. В този момент мокрите столичани, които предпазливо поглеждат през прозорците си, дори не могат да си представят, че по гръцките плажове все още десетки българи лежат на пясъка. Но гледката по крайбрежието на Бяло море говори сама за себе си - колите с нашенска регистрация са превзели паркингите.
Именно в момента, когато хотелите у нас са полупразни, а таверните в южната ни съседка се огласят от славянска реч,
хотелиерите
от Слънчев бряг
излизат на протест
и сами заявяват, че българският турист е предпочел гръцкия плаж. Те директно обвиняват държавата в преднамерени действия за прогонването на летуващите по нашето Черноморие.
В края на сезона за пореден път стои въпросът кой спечели битката за българския турист през 2014 г. - родните хотелиери или собствениците в Гърция? Въпреки че статистиката все още не ни е дала точни цифри, резултатът определено вече е ясен - за съжаление на нашенските браншовици те със сигурност са загубили по точки.
Черен пиар срещу България,
ниско ниво на
обслужването,
недостроени пътища
Обикновеният турист обаче посочва нещо по-прозаично като причина да се качи на колата и да отпраши към Гърция - лошия сървиз в българските курорти. Нашите асове в туризма построиха красиви хотели, но не влагат пари в храненето на туристите. Това лято едно малко ресторантче недалеч от Златни пясъци - "ДАНТОН", обра скъпата клиентела наоколо. В него се влиза само с резервации. Без скъпо обзавеждане, с прекрасен изглед към морето, с току що приготвена храна и класни питиета на разумни цени. Малкото българи и много руснаци пълнеха "ДАНТОН" от юни до октомври, докато съседните скъпи комплекси отварят за месец-два. Българите, които почиват в Гърция, посочват евтината и прясна храна като основна причина да избират нашата съседка.
У нас хотелиери, експерти и туроператори посочват като основен проблем на българския туризъм липсата на специално министерство на туризма. Преди избори това винаги е най-важната тема на бранша и се превръща в причина за война между различните лагери в него.
На 5 октомври пак ще избираме кой да ни управлява през следващите 4 години. От месеци
поне десет кандидат-министри на туризма лъскат саби
и готвят своите лобита за война. Зад един от тях са хотелиерите в Слънчев бряг. За повечето играчи в туризма - едри и по-дребни собственици на хотели, ресторанти и кръчми, на спацентрове държавата трябва да се грижи за техния бизнес. Така както е по света.
Според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Благой Рагин съседните конкуренти отделят по 200 милиона евро за реклама, от които 15 млн. долара са за черен пиар. Според него България от своя страна не само че не може да отдели средства да върне черния пиар на съседните страни, но дори няма пари за собствената си реклама. Отрицателните кампании започват още преди началото на сезона.

Мнението на експерти за това как да се подобри рекламата на родния туризъм, четете в новия брой на в. "168 часа"