Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Депутатите изслушват министъра на финансите Теменужка Петкова, министъра на вътрешните работи Даниел Митов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, директора на Агенция „Митници“ Георги Димов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Йордан Вълчев по отношение на организацията за товарни автомобили на Дунав мост.
Депутатите изслушват министъра на финансите Теменужка Петкова, министъра на вътрешните работи Даниел Митов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, директора на Агенция „Митници“ Георги Димов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Йордан Вълчев по отношение на организацията за товарни автомобили на Дунав мост.

"Виртуалната опашка" на ГКПП "Дунав мост"  не е създадена от финансовото министерство и негови структури, и темата свързана с организацията там, е извън неговата компетентност. Това обясни финансовият министър Теменужка Петкова по време на изслушване в парламента. 

Тя, министърът на вътрешните работи Даниел Митов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, директорът на Агенция „Митници" Георги Димов и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев, бяха повикани от ПП-ДБ, за да дадат разяснения относно принудителното изискване тежкотоварните автомобили да се вписват във виртуална опашка на ГКПП „Дунав мост" при Русе, въпреки влизането на България в Шенгенското пространство и отпадането на граничния контрол за товарните превози. 

Петкова припомни, че след влизането ни в Шенген на 1 януари Агенция "Митници" и НАП са преустановили контролната дейност извършвана преди тази дата на територията на вътрешните гранични пунктове. Като по раницата с Гърция същите са пренасочени извън пунктовете, а на границата с Румъния, с решение на Министерския съвет проверките се извършват по метода - анализ на риска, като превозното средство се проверява извън потока, за да не се пречи на движението.

"Единственото действие от страна на  Агенция "Митници" на Дунав мост, е да извършва администриране на инфраструктурната такса на изход от Република България – "такса мост". За целта, агенцията поддържа четири гишета за товарни автомобили и 6 за леки коли, за да не се нарушава  движението. Може да се плаща и в брой, и с банкова карта, а за леките автомобили има виртуален пос терминал. Такъв предстои да се разработи и за товарните автомобили. От 10 януари на същите гишета се предоставят и еднократни разрешителни за международен превоз. Това е мярка по искане на превозвачите, която е в посока улеснение на товарните превози", добави тя. 

"След влизането ни в Шенген, пропусквателната способност на ГКПП "Дунав мост" се определя основно от възможностите на мостовото съоръжение, като към настоящия момент тя е ограничена от ремонтните дейности там. Пропускането на коли се осъществява поетапно в двете посоки в единственото свободно платно. В тази връзка при увеличение на трафика и при определени случаи, може да се наложи товарните автомобили да изчакват на българска територия извън зоната на ГКПП "Дунав мост". Процесът по определяне на местата за изчакване и самата организация е в компетентността на собствениците и администраторите на пътната инфраструктура водещи към граничния преход – АПИ и Община Русе", обясни МВР министърът Даниел Митов. 

По думите му със заповед на кмета на града от 15 септември е разпоредено да бъдат допускани товарни автомобили, които притежават номер от информационната система за проследяване и отчетност на потока, или т. нар. виртуална опашка.

"МВР няма компетентността за въвеждането на тази система. Задълженията на МВР са свързани само с осигуряване безопасността на пътното движение и при необходимост спиране на потока от товарни автомобили в района на град Бяла по главния път. От 4 януари организацията на движението с т. нар. виртуална опашка е премахнато. На 8, 9, и 13 януари за времето от 16,30 и 22 часа се е образувала опашка от товарни автомобили, които са изчакали реда си, в последствие трафика се е нормализирал. Към моментна обстановката на ГКПП "Дунав мост" е спокойна", добави министърът. 

Георги Димов припомни, че Агенция "Митници" в своята 145-годишна история е нямала нито един ден ангажимент или задължение по закон  да управлява, контролира, насочва опашки към гранично-пропусквателни пунктове. "Никога не е била и няма да бъде обслужваща структура за целите на икономически оператори или определени интереси, вътрешни, или външни", добави той.