Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Михаил Димитров и Деляна Къркеланова
СНИМКА: Георги Кюрпанов
Михаил Димитров и Деляна Къркеланова СНИМКА: Георги Кюрпанов

"Европа за България" е едногодишна информационна кампания на "24 часа" с финансовата подкрепа на Европейския съюз и Европейския парламент. Целта е да дадем максимум информация за кохезионните политики, да направим видими преките ползи от тях. 

Гост в този епизод е Михаил Димитров, основател на компанията Swipe.bg.

Фирмата съживява употребявани смартфони и електроника и по този начин ограничава електронните отпадъци и насърчава устойчивото потребление. Впечатляващото е, че Swipe.bg e класирана в топ 5 в категорията "Зелена Европа" на престижния конкурс на Европейската комисия RegioStars 2024 г., като компанията успява да пребори конкуренцията на над 260 проекта и е единственият представител на България на финалите.

"Все още трудно осъзнавам пътя, който сме изминали и успехите, които постигаме", споделя Димитров. 

Компанията стартира работа само преди три години, но основателят й с гордост казва, че времето му се струва повече заради нещата, които са постигнали. А това не би било възможно без екипа, благодарение на който покоряват всеки връх с лекота. 

За разрастването си фирмата се възползва от различни видове финансови инструменти, включително получава финансиране и по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" към Министерството на иновациите и растежа. 

"Възползвали сме се от финансиране три пъти, в три отделни рунда. Благодарение на това, успяхме да помогнем на компанията да расте с такива темпове. Крайната сума е за близо 2 млрд. евро", казва Димитров. 

Той съветва всички бъдещи предприемачи да действат смело, когато решат да създават бизнес и да се възползват от всякакви възможности.   

"Хората с идеи трябва да търсят начини, да бъдат проактивни и да не ги е страх да комуникират идеята си по смел начин", убеден е основателят на Swipe.bg 

Какво казва още той - чуйте в подкаста.