Изненада – по “Хемус” всички участъци вече били законни (Обзор)
За първи път държавата признава, че магистралата е наред, имало само един проблемен участък, който обаче е премахнат
Никъде по новите участъци на магистрала “Хемус” няма незаконно строителство. Единствено по лот 4 е установено такова, но то е премахнато. Това призна в четвъртък регионалното министерство часове след като лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов се закани в Плевен партията му да не подкрепи бюджета заради спирането на магистрала “Хемус”.
“Със спирането на “Хемус”, която е в основата на програмата на ГЕРБ заедно със “Струма” и Ботевград – Мездра - Враца – Монтана – Видин, с Велико Търново – Русе, мисля, че
няма как да бъде приет бюджет на държавата
Това го гарантирам”, заяви Борисов.
Спирането, за което говори лидерът на ГЕРБ, е от близо 2 години и започна с идването на власт на първото служебно правителство на Румен Радев. Тогавашният регионален министър Виолета Комитова обяви, че за отделни участъци на магистралата няма нужните строителни книжа. Бяха издадени и няколко акта за незаконно строителство на фирми, които бяха започнали да подготвят терени за работа. Впоследствие тези актове бяха обжалвани и всички са отменени от съда.
Настоящото ръководство на регионалното министерство подготви проект за промяна в Закона за устройство на територията и миналата седмица го пусна за обществено обсъждане. Неговата цел е
да се узаконят строежи на важни инфраструктурни обекти, финансирани с публични средства
По логиката на текстовете в тях попадат и части от “Хемус”, за които не са издавани строителни книжа. В четвъртък обаче МРРБ разпространи съобщение, че текстовете нямат нищо общо с “Хемус”, защото там нямало незаконно строителство.
“Предлаганите промени ще регламентират въвеждането в експлоатация и носенето на гаранционна отговорност на основни ремонти, възлагани като текущи и поддръжка, по автомагистрала “Тракия” в участъка Чирпан – Стара Загора, някои второкласни и третокласни пътища, както и вече ремонтирани тунели и виадукти по изградените участъци на “Хемус”, уточняват от МРРБ. “Доизграждането на аутобана по трасето София - Варна не зависи от предложените за обществено обсъждане промени в закона”, пише още в съобщението на МРРБ.
Според сегашната правна уредба
не е възможно завършването на строежи, ако са започнати без разрешение
Но в същото време премахването им като незаконни не е икономически оправдано, защото става дума за важни инфраструктурни обекти.
Общественото обсъждане на промените ще продължи до 26 ноември, едва след това текстовете ще бъдат внесени в Министерския съвет, а оттам - в парламента.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха