Войната на плакатите от минали години се пренесе във фейсбук като война с мемета
Повечето кандидати поставиха асфалта, а не гражданите в центъра на посланията си, казва пиар експертът пред "24 часа"
- Г-жо Бозаджиева, каква беше отминалата вече предизборна кампания през очите на един пиар експерт?
- В идеалния вариант една успешна кампания е тази, в която има разказ, който увлича и те кара да проследиш какво следва. Той трябва да отчита проблемите, да дава решенията, но и да посочи перспективата, която надскача ежедневните, битови, проблеми. В този смисъл като че ли навсякъде кампаниите се сведоха до дупки, тротоари и паркиране. Повечето кандидати поставиха асфалта, а не гражданите в центъра на посланията си. Липсваха ярките послания, които да се цитират, да се повтарят от публиката. Нямаше го и завършващия разказ - този, който ни кара да погледнем с емоция и усещане мястото, в което живеем.
Откъм технология наблюдавам, че немалко кандидати предпочетоха социалните мрежи пред работата на терен и кампания лице в лице. Това ги постави в една комфортна и отчасти стерилна зона. Войната на плакатите, която сме наблюдавали в минали години, се пренесе във фейсбук под формата на война с мемета.
- Имаше ли фатални грешки, или пък попадения?
- Няма кампания без грешки, дали са решаващи - ще разберем, когато изборните резултати са ясни. Фатални обикновено са грешките, свързани с избора на кандидат за кмет, неговите качества, харизма, биография. Почти няма кампания, която може да компенсира един неудачен избор на личност. Това може да бъде отчетено, когато се сравнят получените гласове за листа и тези за кмет. Ако общинските съветници получат по-голямо доверие от съответния кандидат за кмет, то анализът е ясен. Разбира се, до последния момент на кампанията не трябва да изключваме и извънредни ситуации. Рядкост е, но такива могат да повлияят сериозно на вота. Попадения имаше най-вече в атаките спрямо кандидатите. В тази кампания не остана слабо място на претендентите, което да не бе ударено.
- Няколко политически и икономически теми изместиха фокуса от кампанията - стачката на миньорите, “Лукойл”, двете войни - в Украйна и в Близкия изток. До каква степен се отразиха те на самата кампания и как основните играчи влязоха в тях?
- И трите теми са важни, но като че ли останаха в рамките на говоренето на представителите на изпълнителната и законодателната власт. Кандидатите не ги включиха в комуникацията си, с изключение на тези, при които има регионално значение, какъвто е случаят с миньорите и Стара Загора.
Като цяло ежедневните проблеми и разминавания в (не)коалицията със сигурност се отразяват на избирателя. Логично е от тази сглобка да пострада както винаги този, който упражнява изпълнителната власт.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г