Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Всички деца се раждат творци, но най-трудното е да останат такива, докато растат

„Вашето дете е силно по тенис и слабо по математика. Повечето родители биха наели учител по математика. А аз бих наел учител по тенис“, гласи една от мъдростите на Дийпак Чопра. В тази сентенция се разкрива един от огромните капани на съвременните образователни системи – преподаване на децата не това, в което те имат потенциал, не това, което им е интересно, не това, което им доставя удоволствие, а точно обратното – това, в което са слаби, това, в което не се справят, това, което им е досадно и скучно. Еднотипните образователни системи със задължителни часове и необходими знания за усвояване за всеки ученик са убиец на креативността и творческия потенциал. Те вкарват децата в матрица, която не просто ги прави еднакви, но и ги кара да се чувстват глупави и непълноценни, защото набляга върху това, с което не се справят, вместо върху това, с което имат успех. Училищата на бъдещето трябва да бъдат много по-адаптивни към всеки ученик, в тях трябва да се цени талантът повече от способността за запаметяване и трябва да се търси възможност да се изграждат разнообразни личности, уверени в себе си и намерили своето призвание, а не просто работни единици с дипломи, но без реална мотивация за знания или работа.

Какво прави образователната система със съзнанието ни четете сп. "Космос".