Поне още 30 години с бензини и дизели в България
Дори през 2035 г. да бъде спряно производството на коли с двигател с вътрешно горене, няма веднага да минем на електрички
Бензиновите и дизеловите автомобили ще останат на почит у нас поне още 30 г., прогнозират специалисти и търговци.
Както е известно, Европейската комисия взе решение да предложи план за спиране на производството на коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. и да се мине изцяло на електрически возила. Това решение трябва да бъде гласувано от Европарламента и след това поотделно от 27-те членки на съюза. Дори и да бъде прието безусловно, това не означава автоматично, че през 2035-а ще е краят на бензиновите и дизеловите, както и свързаните с тях на газ и метан автомобили.
Средната възраст на автомобилния парк в България е 17 години и едва ли до 2035-а ще се промени драстично. Затягането на екологичните норми и
въвеждането
на екостикерите
в големите градове
дори и у нас обаче няма да засегнат големите автопроизводители, които правят автомобили с такива бензинови и дизелови агрегати, които са в пъти по-чисти от тези, вграждани в автомобилите в началото на века. Също така масово българинът използва коли с газови и метанови уредби, които също влизат в повечето съвременни екологични норми.
Европейски анализатори са на мнение, че автомобилите на бензин и дизел дълго време след фиксираната от политиците 2035 г. ще са конкурентоспособни на чисто електрическите возила като цена и максимален пробег. Най-бързо електричките ще заменят малките автомобили с ДВГ, защото на цена ще доближат градските бензинови и дизелови коли, а с едно зареждане на батериите возилата на ток след 14-15 години би трябвало да минават по 500-600 км (два пъти повече при масовите случаи в момента).
По-различна обаче е ситуацията с колите в по-големия клас и така предпочитаните през последните години кросоувъри.
Електрическите им
еквиваленти ще си
останат по-скъпи особено във версиите с по-мощни акумулатори, които трябва да осигурят безпроблемен пробег с едно зареждане на батериите в порядъка на 800-1000 км, и то независимо от климатичните условия и средната скорост.
Така че семейните автомобили и кросоувърите с двигатели с вътрешно горене ще останат още дълго предпочитаният транспорт за придвижване извън градовете.
В последните месеци най-големият автомобилен пазар в Европа - този в Германия, показва сегашната парадоксалната ситуация с колите в Европа. Докато продажбите на нови електрически автомобили и плъгин хибриди растат в страната, силно насърчавани от политиците и субсидирани с бюджетни пари, съвсем различен тренд се наблюдава на пазара втора ръка, който преживява истински бум.
Употребяваните
автомобили намират
купувач средно 4,5
пъти по-бързо,
отколкото миналата година. Според уебсайта Mobile.de колите от среден клас, спортните и дизеловите автомобили са най-популярни сред германците.
Прегледът на обявите с дизелови автомобили се е увеличил с 19 процента в сравнение с всички останали превозни средства, съобщава германското издание “Фокус”.
По-голямото търсене влияе и върху растежа на цените. Цените на употребяваните автомобили в Германия са се увеличили с 13 процента в сравнение с юни 2020 г.
Търсенето на употребявани дизели се дължи и на факта, че много производители на автомобили вече не ги предлагат в моделната си гама. Те са заменени най-вече с бензинови плъгин хибриди. А хората се нуждаят от по-икономични решения за по-дълги пътувания. Освен това, поради новия германски данък върху CO2, дизелите остават по-евтини от бензиновите употребявани возила.
ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Новите ракети ще обърнат ли войната в Украйна?
30% от оръжията на Киев вече са собствено производство Украйна се готви да удари Москва със собствените си ракети "Трембита". Тази изненадваща новина публикува британският The Telegraph в самото