Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Това е скицата, която Хитлер е направил с молив.
Това е скицата, която Хитлер е направил с молив.

Досега рисунката с молив не е публикувана. Тя е част от 2000 разсекретени документа

Разсекретиха непубликувана досега нарисувана собственоръчно от Адолф Хитлер скица на плановете му за грандиозна нова столица на Третия райх на мястото на Мюнхен. Планирал е да я построи, след като спечели Втората световна война. Документът е част от 2000 други от нацистко време, на които баварските власти дадоха гласност.

Между тях са и подробни планове и скици на бъдещата столица, чиито пътища са се предвиждали да бъдат годни за употреба в продължение на 1000 години. Скицата на Хитлер е направена с молив и е от 1939 г.

Известно е, че фюрерът е имал слабост към изобразителното изкуство и е рисувал картини.

Мюнхен е бил особено мил на фюрера. Там е постъпил в германската армия преди Първата световна война, а после в същия град е основал фашистката си партия.

През 1934 г. Хитлер нарича Мюнхен столица на Движението (националсоциалистическото - б.р.). Там в началото на 20-те години организира Бирения пуч, с който националсоциалистите се опитали да направят преврат.

РАЗМИСЪЛ: Хитлер с архитект Херман Гайслер разглежда макета на Мюнхен.
РАЗМИСЪЛ: Хитлер с архитект Херман Гайслер разглежда макета на Мюнхен.

Архивните документи са писани в Специалния орган по строителството на столицата на Движението. Според тях новият град е пълен с гигантски здания и подземни железопътни станции.

В центъра на бъдещата столица щяло да има нова жп гара с огромен купол с диаметър 300 метра, който по величието си да затъмни катедралата "Свети Петър" в Рим и Триумфалната арка в Париж. Автор на проекта е личният архитект на фюрера Алберт Шпеер.

Близо до гарата е било планирано да се построи 200-метров обелиск на нацистката партия. Той завършва с огромен орел, който държи в ноктите си свастика. Под него в специална стъклена форма е щяло да стои окървавеното фашистко знаме, което според легендите Хитлер е развявал през 1923 г., когато не успял да вземе властта с пуча, пише британският в. "Дейли мейл".

От документите става ясно, че в Мюнхен е трябвало да се появи нов просторен булевард в неокласически стил, който да минава през града от север на юг. От двете му страни са били проектирани хотели, ресторанти, магазини и най-голямата в света опера, а също и отделни зали за концерти на Вагнер и Щраус.

На "Терезиенвизе", където сега се провежда биреният Октоберфест, е трябвало да се издига най-голямата изложбена зала в света.

Изумителното е, че Хитлер, който не е близвал алкохол, е одобрил на булеварда да се построи и Дворец на бирата точно до две изложбени зали на баварски автомобили, вкл. BMW. Планирана е и огромна баня със СПА процедури.

Фюрерът е създал и специален орган, който да следи за изпълнението на проекта.

Според плановете първата копка за новата столица е била планирана за 1940 г. Предвидено е да се наемат 2000 работници и 1500 военнопленици, за да работят на смени денонощно. Мегаполисът е трябвало да бъде завършен през 1948 г.

Строежът така и не е започнал, защото точно тогава става ясно, че войната е сериозна и мюнхенският проект е бил отложен.

Документите показват, че Хитлер е проектирал грандомански вагони от 39 метра и дължина на влаковете 1100 метра. Смятал е, че ще завладее източните територии на Европа и ще трябва да придвижва работници към Германия, както и да заселва с хора завоюваните територии, които в момента са в Украйна и Беларус. За нацистката аристокрация са планирани влакове на два етажа с вани, фризьорски салони, кина и бронирани оръдия на покрива.

За селяните от руската степ е предвидена само кухня, без излишен лукс.

Документите съдържат и доноси от агенти на Гестапо как хората говорят за проектите на сградите като за играчките на Хитлер.

Стилът на фюрера доста напомня архитектурните решения на Мусолини в Италия и впоследствие са били копирани от Сталин и Чаушеску.

Мюнхен е вторият по големина проект след Берлин, който е трябвало да бъде съборен и построен наново под името Германия. Той е струвал 6 милиарда тогавашни марки, което е било 5% от БВП на страната.