Да пращате някой да "ходи да твори в Ухан" е меко казано нечовешко..
По повод публичните изказвания, подигравки и унизително отношение от страна на програмния директор на Радио Енерджи - Драгомир Керелзов, свързани (без никаква провокация) с една от последните ми публикации с призив към българските радиостанции за подкрепа към родните музиканти, изпълнители и автори искам да кажа следното:
В последните няколко месеца прекарани в Ню Йорк се научих, че общото благо се гради от чувство за принадлежност и взаимопомощ. От подкрепа между различните звена свързани в една индустрия. Когато хората си помагат, това подобрява качеството, нивото и цялостната среда за развитие. Моя мечта и лична мисия е да подпомагам своите колеги музиканти по какъвто начин имам възможност. Помогнах лично за издаването на няколко албума през последната година и половина, без това да има икономическа полза за мен. Създадох плейлиста с алтернативна българска музика в Спотифай събираща над 4 часа музика от различни стилове. Работя усилено с идеи и решения за проблемите в нашия сектор и няма музикант, който да се е обърнал към мен за съвет, на когото да съм казала "Не. Не мога да ти помогна". Молбата ми към радио станциите да излъчват повече български музиканти по време на пандемията бе човешка и искрена.
Подбудите ми не са политически. Нито заставям някого да излъчва българска музика против волята му. Не съм член на Музикаутор от м. Февруари тази година и прехвърлих правата си и тяхното управление в дружеството ASCAP в САЩ. Не съм свързана с целите на Музикаутор по какъвто и да било начин
По повод квотите за българска музика в ефира на частните радиа искам да кажа следното: през 2012та бях част от работна група към CEETEP (central-eastern European talent exchange program) като бях поканена и през 2013та за лектор на същата програма, една от ключовите теми за анализ бе квотите за излъчване на национална музика в ефира на частните радио станции. В почти всяка държава в Европа те са абсолютно задължителни, като при някой процента стига 65-70. От всички участващи държави в CEETEP, България беше единствената, която нямаше квота за излъчване на музика създадена от артисти от собствената й държава. Това беше преди 8 години. Толкова е просто, че няма накъде.
Доводите, че няма достатъчно добра българска музика може да са били до някаква степен резонни преди 8 години, но не и днес. И ви го казвам, като човек, който се занимава с тази материя и следи всичко, което излиза. Жалко е, че очевидно вие не се интересувате, нито следите. Друг е момента, че търсенето определя предлагането и тази квота би била стимул както за музикалните редактори да откриват и популяризират качествена нова музика, така и за артистите да създават такава. Това също Е пазарен принцип и ползите от тази механика, както и приходите биха били огромни.
За личните обиди и унизително отношение дори не искам да говоря. Това освен крайно непрофесионално, противно и неадекватно, показва отчаяност и безсилие. Постъпката на гн Керелезов е доказателство, че има голяма пропаст в системата и управлението на частните радиа и колкото и да вярвам, че има прекрасни хора, които работят в тях и има такива, които подкрепят българската музика, очевидно има и "гнили ябълки", които си позволяват да минават границите на нормалност и професионални правомощия.
Гн Керелезов, българските музиканти не са "втора ръка". Ние не сме Дерби Кола или евтина имитация. Нашето качество не е "втора цедка". Сред нас има хора, които продуцират за Дипло, свирят със световните звезди, на които толкова дълбоко се прекланяте и пеят на една сцена с тях. Има такива, които имат повече слушания месечно в Спотифай, от колкото целия ви радио ефир за един месец. А, и знаете ли? Някой от тези хора са и АВТОРИ на големи хитове. Не знаехте? Не се учудвам. Има такива, които правят музика за бокс-офис филми и такива, които са най-големите оперни прими в света в момента. Искате имена? Може би е добре веднъж сам да си свършите работата, която отговаря на характеристките на професията ви и ДА ГИ НАМЕРИТЕ. А и да ви кажа честно, съвсем скоро ще появи и някой голям международен хит дошъл от България, на който вие ще сте му лепнали етикета "това не ни е във формата". Убедена съм в това.
И не на последно място, да се подигравате с пандемията и да пращате някой да "ходи да твори в Ухан" е меко казано нечовешко, днес в този момента от човешката история...И май е време за промяна.
*От фейсбук!
Най-четени
-
Извадете тъпите учебници
ИЗВАДЕТЕ ТЪПИТЕ УЧЕБНИЦИ Сядаме днес със Sarina и Julia на обяд в столовата в Началното училище и до нас сядат двама първокласници. Единият ме поглежда и казва: - Ооо, аз те знам - ти си Емил Джаси
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха
-
Галерия Защо Сталин отрови Георги Димитров, а не го остави да умре от цироза
Всички около червения вожд страдали от тежък алкохолизъм “168 часа” откри нови документи на ЦРУ, според които героят от Лайпциг не е починал от естествена смърт Каква е причината Сталин да не
-
Галерия Хлапе прави първия атентат срещу Живков, лелята на Луканов спасява „атентатора"
4 знакови случки на репресирано семейство, описващи целия абсурд на социализма Въпреки че 10 ноември отмина, тази дата си остава своеобразен рубикон – тогава България обърна гръб на социализма и