Спират самоубийци в метрото с огради по станциите (Обзор)
Вратите им ще се отварят само при спрял на перона влак
Прозрачни стъклени стени ще пречат на самоубийци да се хвърлят под влакчетата на софийското метро. Те ще бъдат поставени освен по третата линия на метрото и на част от старите отсечки, обясни в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, която тества новите влакове, които ще се движат по третата линия на метрото.
Първи с огради срещу самоубийци ще бъдат станциите “Опълченска” и “Национален стадион “Васил Левски”. Причината за избора е, че те са едни от най-рисковите. Проучваме и други 10, обясни шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев. И обясни, че преградите ще се отварят само пред влака. “Целта е да е по-удобно на пътниците и те да не се притесняват, че някой може да ги бутне. Повечето, които скачат, са доброволци. Да скачат някъде другаде, не тук”, каза Братоев и се извини за грубия израз.
До края на годината столичани вече ще могат да ползват първите 8 км от третата линия - от “Красно село” до бул. “Вл. Вазов”. Следващият етап включва 4 спирки до “Овча купел”, които ще са готови през първата половина на 2020 г. В момента той е готов 65%.
“Заедно с метрото променяме и наземната инфраструктура в районите, през които минава. В момента се провежда процедура за цялостна реконструкция на ул. “Житница”, за съжаление, има забавяне заради жалби по отчуждаването на частни имоти”, каза Фандъкова. И обясни, че целта е до края на годината заедно с метрото да завърши кръстовището на бул. “Гоце Делчев” и бул. “Цар Борис III”. “В район “Овча купел” заедно с “Метрополитен” цялостно реконструираме ул. “Централна”, каза още кметицата.
“С тези общо 12 км на третата линия на метрото ще постигнем до 25% намаляване на трафика в зоните, където ще минава. Ще се спестят 11 000 т вредни емисии и очакваме по това трасе дневно да се движат 130 000 души”, обяви Фандъкова. Спестеното време за пътувания ще бъде 35 хил. часа дневно. Автомобилите пък ще намалеят с 14 хил. дневно.
В София вече са и първите 18 от 20-те нови метровлакове “Сименс”, които ще я обслужват. Те са напълно автоматизирани и ще се движат без управление от водач. Въпреки това ще има машинист, който ще наблюдава слизането и качването на пътниците и ще подава сигнал на автоматиката да затвори вратите. В час пик ще се движат 16 машини, а останалите ще са в резерв. Освен модерни мотрисите са и икономични. Те могат да се превръщат в генератори и да произвеждат ток. Това води до около 25% икономия на електроенергия. Произвеждат се и още 10 за следващите етапи на метрото.
Най-четени
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада