24chasa.bg e вече № 1, силен ръст на всички сайтове от МГБ за февруари (пълни данни)
Сайтът на "24 часа" (24chasa.bg) вече официално е най-големият новинарски сайт в България, а всички сайтове на Медийна група България са регистрирали значителен ръст през февруари, показват пълните данни на Gemius (виж данните тук).
Резултатът е много сериозен предвид факта, че февруари е с три дни по-къс от предходния месец и въпреки това е регистриран сериозен ръст. Почти всички новинарски сайтове са "паднали" в същия период.
24chasa.bg е имал 1 280 214 уникални посетители през периода, изпреварвайки окончателно сайта Вести бг.
За януари 24chasa.bg бе на второ място в класацията на новинарските сайтове, като само 5000 уникални посещения го деляха от първия в класацията "Вести", който почти няма свои новини и препубликува информации от други източници, като разчита основно на трафик, прехвърлен от други сайтове в неговата група.
През февруари "24 часа" вече води убедително пред него, с над 24 000 уникални посетители. 444 248 са чели онлайн "24 часа" на своите настолни компютри, а 990 430 - от своите мобилни устройства. За периода са отчетени близо 19 млн. импресии - важен резултат за рекламодателите.
Вероятно за добрия резултат на "24 часа" и на другите сайтове на Медийна група България роля има и промененият алгоритъм на Facebook - според анализатори крайният ефект от промяната облагодетелства сайтове като тях - със силна марка и оригинално съдържание.
Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.
В статистиката на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на 2017 г. съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.
Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме с Google, където вече четат средно 40 000 уникални потребители всеки ден, които в пикови дни надминават 80 000.
Равносметката за февруари за сайтовете от Медийна група България е следната: 24chasa.bg е с ръст 7,73% на месечна база и 58,99% на годишна. Мобилният сайт на "24 часа" - m.24chasa.bg e пораснал още повече - 15,55% на месечна база и 121,7% на годишна.
Сериозен е ръстът и при останалите ни сайтове: 168chasa.bg - 18,13 на месечна база и 6,39% на годишна, bgdnes.bg - 32% месечна и 33,16 на годишна, m.bgdnes.bg - 30,83 на месечна, bgfermer.bg - 14,99% на месечна база и 28,39% на годишна, dotbg.bg - 74,71 на месечна база и 3,67 на годишна, mila.bg - 24,26% на месечна и 50,39% на годишна, mama24.bg - 33,40% на годишна, hiclub.bg - 32,99% на месечна и 36,14% на годишна база.
Прогнозните резултати за март са още по-високи, показва справка в https://prism.gemius.com.
В края на 2017 г. "24 часа" постигна друг сериозен успех - интернет гигантът Google реши да финансира със 100 000 евро неговия дигитален проект Smart24chasa - иновативна новинарска платформа за създаване и монетаризиране на съдържание. "24 часа" спечели финансирането от Google в конкуренция с 685 проекта от 29 държави.
За сериозния ръст в сайта на "24 часа" през 2017 г. има три основни причини:
1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).
2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.
2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.
Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.
Най-много медийни канали има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.
Най-четени
-
Доказано: Петък, 13-и фатален от древността
Фаталното календарно съчетание петък, 13-и е ужасявало хората още от древността. За французите петък, 13-и е свързан най-вече с проклятието на рицаря кръстоносец Жак дьо Моле
-
Писна ми от този наш велик писател. Всеки час е по телевизиите и не ми харесва как пише
Дълги години бях литературен консултант на една компания в Ню Йорк. За документална литература. И аз ли не зная, колко е важно един писател да може да направи ПР. Собствен
-
Галерия Бойният командир Николай Калев: Да летиш на свръхзвуков самолет и да получаваш по-малко от шофьор в градския! Престъпление!
Ако целта се движи с над 15 м в секунда вертикална скорост, стрелбата трябва да се прекрати – не че летецът не може да я свали, а защото този вариант не е разучаван Няма дневна мишена, няма нощна
-
Разбирате ли смисъла от училището?
Разбирате ли, че училището не е място, където някой друг да се занимава с вашите всичка, за да не ви се мотаят вкъщи? Разбирате ли смисъла от това човек да е начетен, образован
-
Галерия Нова версия за катастрофата с двама загинали пилоти - неправилни команди
Обезопасяват допълнително мястото на катастрофата, тъй като самолетът е бил с въоръжение Черната кутия и документите за полета, при който загинаха старши лейтенант Венцислав Дункин и майор Петко