Феноменът “Като две капки вода”. Каква е тайната?
- Любовта на целия екип към това, което прави. Всички са на мястото си. И без отпускане - работим, все едно конкуренцията е по-силна от нас, казва продуцентът Кирил Киров-Кико
Зрителите явно нямат насита на любимото си тв предаване, защото стартът на фаталния 13-и сезон на "Като две капки вода" отново завоюва очаквано висок рейтинг в неделя вечер.
Първият епизод на шоуто по NOVA има аудиторен дял от 45.70 в най-важната за телевизиите възрастова група (18-59 г.), оставяйки скромната порция от 16.70 за съперника им по bTV "Аз обичам България" според данните на пийпълметрична агенция GARB.
Форматът е истински феномен за родния ефир и след толкова години не просто не омръзва, а напротив - екипът е готов да екзалтира публика на цял стадион. След като миналата година финалът на 12-и сезон събра 11 хиляди души в "Арена София", този май последният епизод на шоуто ще бъде на живо пред десетки хиляди фенове на Националния стадион "Васил Левски".
Каква е тайната на този успех?!
"Любов. Смятам, че тайната е любовта на целия екип към това, което прави - казва пред "24 часа" продуцентът на "Като две капки вода" Кирил Киров-Кико. - Това, че нито за миг не се отпускаме. Всеки следващ сезон, който стартираме, все едно го правим за първи път.
Понеже някак последните години свикнахме с високите резултати спрямо конкуренцията - в най-добрия смисъл го казвам, мисля, че това е нещо, което много лесно може да те отпусне. Но всъщност при нас е още един от ключовете - ние продължаваме да работим, все едно конкуренцията е по-силна от нас. За да можем да се държим на ниво и да се предизвикваме. Поставяме под съмнение всяко нещо и го разглеждаме от много гледни точки.
Екипът е много добре сработен. Журито, водещите, всички. Вибрираме на една и съща честота. Успяхме да създадем шоу, в което има магия. Чисто на емоционално ниво. Тази енергия и любов, която се предава вътре в екипа, излиза пред зрителите и заразява и тях с позитивизъм. Винаги давам пример със сериала "Приятели", който е като учебник. Всичко е на мястото си - правилните хора на правилното място. Такава е и нашата формула. И без отпускане."

Несъмнено "Като две капки вода" е "страшилището" в тв ефира в битката за висок рейтинг, а конкуренцията е опитвала каква ли не офанзива, но без успех.
"Не смятам, че сме останали без конкуренция. Тази година в "Аз обичам България" участва и Юлиан Вергов, когото ние много обичаме и е бил част от журито ни. Както и много други популярни и харесвани лица привличат зрителите по съперничещия канал - коментира продуцентът. - Ще ви припомня, че имаше един сезон, в който срещу нас вървеше "Сървайвър" и това бе реална конкуренция, която не успя да издържи и преместиха предаването. Не се самозабравяме, но си даваме сметка, че сме добри."
Дори непредвидените ситуации не спират добре смазаната машина на "Капките". Така например в събота по време на благотворителното издание на шоуто, събрало повече от 248 хил. лева, сериозен технически проблем налага прекъсване с протяжен рекламен блок.
Това, разбира се, веднага се отразява на числата, защото зрителите обръщат канала на "Бригада нов дом", а предаването може да се похвали с много силен нов сезон. Но затова пък още на следващия ден резултатите отново са в полза на продукцията на Магърдич Халваджиян.

"За щастие, за тези 13 години това е първият ни толкова голям гаф - обяснява Киров. - Две машини (основна и бекъп), които отговарят за предварително заснетите видеа, пускани по време на живото излъчване - гръмнаха. Това не се е случвало никога. Както при един самолет, за да падне - обикновено трябва да има серия от проблеми. Отне някакво време да овладеем ситуацията, понеже бекъп машината гръмна още по време на репетицията и ние бяхме извикали друга, която обаче до старта на нашия лайв не беше готова. Новата в крайна сметка успя да запали в рамките на този рекламен блок, който вървеше през това време. Истината е, че благодарение на позитивизма, който създава "Капките", хората някак ни прощават техническите гафове. Пък и смятам, че ние успяваме да ги овладяваме бързо на първо място, а после и да ги приемаме с чувство за хумор като повод за смешка."
Естествено, продуцентът е подготвен за всякакви непредвидени моменти и в предстоящия епичен финал на 13-ия сезон на стадион "Васил Левски".
"Разликата с това, което миналата година направихме в "Арена София", е огромна - разяснява той.- Мащабът ще е много по-голям и като публика, и като големина на сцената, и като шоу, и като очакване на публиката. Ако ви кажа, че не се притесняваме, ще е много егоцентрично. Не е вярно. Притесняваме се. Много е сложно. Екипът ни е над 1200 човека. Само охраната е от около 220 човека, полицията даже не я броя. Над 150 човека са настанители, техническите лица са над 200 - и то само тези, които ще строят сцената. Всеки един от тези над 1200 човека е способен да направи някаква грешка, а те освен всичко ще работят с над 1200 машини по различен начин. Много неща могат да се объркат, но пък смятам, че ние вече имаме достатъчно опит. Също така и подизпълнителите, с които работим, са най-добрите в България."
И макар че трябва да е постоянно нащрек, Киров въпреки всичко успява да се наслади и на шоуто: "Ужасно е трудно, обаче си лягаш и си толкова щастлив, защото си направил нещо готино."
А след националния стадион накъде?! Трудно би могла да се надскочи тази летва, или пък не...
"Научил съм се последните години, че човек трябва да живее тук и сега. Не ми е работата в момента да мисля какво ще правим догодина. Със сигурност ще дадем всичко от себе си да се надскочим по един или друг начин - категоричен е Кирил Киров-Кико.- Този формат е толкова богат, че ние дори може да отидем в по-малка зала и пак да направим по-голямо шоу. Не смятам, че важното е дали ще има 40 хил. души на живо, или 100, а по-скоро какво ще изживеят те. Смятам, че това е нещо, което ние можем - да надскачаме изживяването."