13 февруари не е подходяща дата за бойкот на пазаруването
"Виждаме как в балкански държави, аналогични на нашата, има нагласи да се бойкотира повишаването на цените и да не се пазарува. Вече и в България е обявена такава акция на 13 февруари, но тепърва ще видим дали тя ще е успешна. Едно от най-големите поскъпвания е в ресторантите и хотелите. А точно там бе ниското ДДС. Очевидно то не е довело до поевтиняване. Един въпрос за размисъл към пишещите бюджета".
Това каза пред Би Ти Ви бившият шеф на Комисията за защита на потребителите и екс зам.-министър на икономиката Димитър Маргаритов.
Той посочи, че датата за бойкот на пазаруването у нас - 13 февруари, не е избрана добре. Причината - на следващия ден всеки има какво да пазарува - дали Свети Валентин или Трифон Зарезан. Обясни и че като отиде на касата в магазина ,не усеща поскъпването да е 2,4%, каквито са данните на НСИ, а много повече.
Да се върне тавана на цените, каквато инициатива предложи президентът Румен Радев, леко напомня на комунизма, смята Маргаритов.
"Аз се съмнявам, че някой упражнява контрол при вноса на евтини китайски стоки. Така потребителят се сблъсква лично с евентуални проблеми. Разчита се на потребителя да реагира, ако нещо го притеснява, коментира Маргаритов инициативата на ЕК за повече контрол на пазаруването от платформи като shein и temu. Увеличава се рязко броят на хората в България, които пазаруват онлайн. Вече са 70%, а до преди 3-4 години бяха 30%. Видя се по време на последния Черен петък", каза още Маргаритов.
Той смята, че след като американският президент Доналд Тръмп вдига митата за стоки от Китай, е интересно да се види какво ще предприеме Европейският съюз.
"За определени стоки без всякакво съмнение произведените в България и ЕС стоки няма как да се конкурират с цените на стоки от Китай", каза Маргаригов. И даде пример с електрическите коли. Затова и европейските производители са създали свои заводи там.