Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

При 5 неплатени глоби в рамките на година да се взема книжката - това една от мерките срещу рецидивистите при нарушенията, която предлагат от ПП-ДБ.
При 5 неплатени глоби в рамките на година да се взема книжката - това една от мерките срещу рецидивистите при нарушенията, която предлагат от ПП-ДБ.

Промените в Закона за движение по пътищата са предложени от ПП-ДБ

Шофьори с 5 или повече неплатени електронни фиша или наказателни постановления в рамките на 12 месеца да остават без книжка. Това предвиждат промени в Закона за движение по пътищата, които предлагат от ПП-ДБ.

Тя трябва да замести друга разпоредба, която отпадна, защото беше обявена за противоконституционна - за отнемане на книжките на тези, които не са платили глобите си в срок. Тогава Конституционният съд отбеляза, че целта е събираемост, а не пътна безопасност, което е отчетено в новата разпоредба. Тя цели да дисциплинира рецидивистите в пътните нарушения, които се крият или не могат да бъдат открити. Други предложени промени предвиждат да се въведе измерването на средна скорост на движение. Ако някой я надвишава, ще бъда глобяван. Предвидена е и друга новост - камерите за скорост и други технически средства, които записват регистрационен номер и точен час, да издават фиш и за тези, които нямат “Гражданска отговорност” или годишен технически преглед. Така шофьорът ще плати санкция два пъти - от електронния фиш за липсата на полица или преглед.

Според други предложени промени администрацията ще ни праща есемеси и мейли, ако ни изтичат задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, техническият преглед или книжката, стикери по стъклото на колите няма да има, защото всичко ще е дигитално, както и онлайн регистрация на автомобили.

Според вносителите трябва да отпадат санкциите към фирмите, чиито автомобили се шофират от хора без книжки. По сега действащия закон се прекратява регистрацията на тези коли. Затова се въвежда хипотезата на ползвател, който е вписан в документите. Така ще остане прекратяването на регистрацията за колите на лизинг.

Предлага се и улеснено и по-бързо плащане на глобите от нарушения на пътя - фирмите да могат да се издължават за 10 глоби само с един банков превод, което сега не е възможно и трябва да се прави поотделно. Това обаче ще е възможно за тези, които имат много служебни коли и ползват системи за управлението им. А МВР трябва да има интерфейс за такива плащания.

Вътрешното министерство трябва да информира шофьорите за електронните им фишове незабавно, предлагат депутатите, а не в срок от 3 дни,както е сега.

Затова се предвижда обмен на данни между различни институции - МВР, Министерството на електронното управление, НАП и АПИ. Целта е всяка институция да има възможно повече контакти на хора, за да ги намери и уведоми за нарушение.

Така например данъчните ще дават телефони и актуални адреси. Информацията обаче ще се ползва само и единствено за уведомяване на хората за издадени електронни фишове и наказателни постановления. Друга новост, която предлагат от ПП-ДБ, е за промяна на съдилищата, пред които да има обжалвания. Сега това става по мястото, където е установено нарушението. Например - шофьор от Шумен е сниман с превишена скорост в Пловдив. Ако иска да обжалва, трябва да го направи в града под тепетата и да пътува за внасяне на документи и заседания. Предлага жалбите да се разглеждат в града, където живее нарушителят. Посочва се, че МВР имат дирекции и управления в цялата страна и могат да се явяват на делата като ответници, без да пътуват, докато шофьорите не могат.

Промяна се предлага и за регистрацията на автомобилите - да е и онлайн. МВР ще изготвя регистрационните табели и ще определя час за явяване на собственика за проверка и получаване. Предвижда се и възможност табелите да се изпращат с куриер, но уреждането на този въпрос ще е с подзаконов нормативен акт. Там ще има възможност за отделни гишета - едно за хора, заявили регистрация онлайн, и за други, които са го направили на място.

След отпадането на синия талон МВР ще трябва да дава информация на шофьорите колко контролни точки имат.

Депутатите задължават министъра на вътрешните работи да публикува всеки месец данни с всички актове, фишове и наказателни постановления.

Освен това ще бъдат публични и данните за това колко от електронните фишове за определен период не са връчени и за процента на неплатените глоби.