Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Георги Гвоздейков Кадър: Нова нюз
Георги Гвоздейков Кадър: Нова нюз

Трябва да направим така, че влаковете да се движат със 160 км/ч, каза Георги Гвоздейков

Реформата в БДЖ закъснява със 70 г., това е резултат от безхаберието в жп транспорта и затова смених ръководството на компанията, каза за "Здравей, България" по Нова телевизия министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

Положението е трагично, извинявам се на онези хора, които са били на гара Стара Загора, допълни министърът.

От репортаж по Нова стана ясно, че влакът от Русе за Бургас пътувал около 15 часа вместо обичайните 8. На гара Стара Загора става прекачването от влака от Русе във влака за Бургас. Преди дни се оказва, че връзката не е осъществена и пътниците са оставени на гарата 4 часа и половина.

Трябва да си дадем ясна преценка какво искаме да постигнем и да не допускаме подобни случаи, заяви Гвоздейков. Той и екипът му търсели и правят необходимото да се получи различен резултат и това, което е в момента в БДЖ.

"Затова смених хора там - заради безхаберието. Но аз като министър подозирам причините, но си има органи да ги разследват. Хвърляме целия ресурс за качество в транспорта, което трябва да постигнем до края на 2026 г. - тогава приключват проектите за обновяване на инфраструктурата и подвижния състав. И постигане на високо ниво. Трябва да направим така, че влаковете да се движат със 160 км/ч. Така от София до Пловдив ще се пътува за час, а до Бургас - за 3 часа и половина. В самото проектиране е отхвърлена по-висока скорост, не знам защо. България е малка, ландшафтът не позволява по-висока скорост", обясни министърът.

Според него в момента в участъци, където има ремонт, движението на влаковете е до 30 км/ч.

"Трябва да обърнем внимание на комфорта преди 2026-а. Изпратихме писма до производители и доставчици на подвижен състав, ако могат да доставят дори втора употреба, за да подобрим малко комфорта.

Европейската прокуратура е отрила липси в проекти и трябва да се докаже кой стои зад тях. Някой си е затварял очите за критериите и затова проверката е насочена към изпълнителите. Вероятно тя ще влезе и при нас в министерството. Надявам се всичко да се разплете докрай. Възлагането е на фирми консорциуми, някои фалират, започват да си прехвърлят отговорности, а резултатът е милиарди похарчени без резултат.