Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Отличената с “Оскар” документалка отчита посредствен рейтинг по bTV и не успява да засенчи обикновен трилър по NOVA

“Ергенът” не се радва на интереса от първия сезон. Нищо вече не може да се направи за големия провал - “Сървайвър”

Отличеният с “Оскар” документален филм “Навални” с участието на българския разследващ журналист Христо Грозев не е спечелил особения интерес на зрителите пред малкия екран. Лентата на режисьора Даниел Роер, която проследява опита за убийство на руския опозиционер Алексей Навални с бойно отровно вещество, бе излъчена в петък (24 март) по bTV и отчита резултат от 22.18 шер (аудиторен дял). В същото време по NOVA, конкурентната частна телевизия, върви излъчваният многократно трилър “Следващите три дни”, който прави почти равностоен шер от 21.69.

За този посредствен рейтинг на “Навални” най-вероятно е оказал влияние сериозният хейт в социалните мрежи за това, че продукцията е нагласена и историята е фалш. С документалния филм от bTV се надяват да развълнуват и впечатлят аудиторията, особено като се има предвид огромният интерес към темата и ключовото българско участие.

Телевизията опита да навакса с холивудските отличници, след като самото връчване на 95-ите награди “Оскар” бе излъчено по NOVA.

Церемонията завоюва 33.39 шер, докато срещу нея се излъчваше екшънът “Джон Уик” с 24.65, последван от друг филм с 18.12 шер.

Светкавично от медийната група на bTV реагираха след раздаването на статуетките, като още на следващия ден пуснаха наградения със седем приза “Всичко навсякъде наведнъж” по bTV Cinema.

Добър ход, защото всеки искаше да види противоречивата лента, за да разбере за какво е цялото това силно противопоставяне между хора, които са го харесали, и още повече такива, които не са. Резултатът е 4.73 шер, което за съответния канал не е лошо представяне, тъй като например на следващия ден излъченият по същото време филм “Зелената миля” е отчел 1.81 шер.

Надпреварата за надмощие между bTV и NOVA тече с пълна сила. Сутрешните блокове на телевизиите се гонят един с друг при равностойно противоборство, в което си делят на две аудиторията. За сравнение в петък (25 март) “Здравей, България” има 35.97 шер, а “Тази сутрин” - 30.18 шер. Същото важи за “Преди обед” и “На кафе” - Деси и Сашо в петък се радват на 26.39 шер, а Гала - на 26.50 шер.

Деси Стоянова и Сашо Кадиев.
СНИМКА: БИ ТИ ВИ
Деси Стоянова и Сашо Кадиев. СНИМКА: БИ ТИ ВИ

През уикендите по традиция “Събуди се” бие “Тази събота и неделя” с Жени Марчева, Мария Цънцарова, Петя Дикова, Диана Любенова и останалото женско воинство. Тази събота “Събуди се” има 31.85 шер, а дамите от конкуренцията се преборват едва за 16.74 шер.

При сезонните продукции везната на успеха все повече се накланя в полза на NOVA.

“Ергенът” на bTV не е сензацията, която беше миналата година, когато формата дебютира на екрана. През последната седмица предаването “Един за друг” на NOVA събира повече зрители и в двата дни, в които влюбените двойки се изправят срещу пианиста Евгени Генчев и неговите дами. В сряда “Един за друг” печели съревнованието с 34.36 шер срещу 29.66 шер за “Ергенът”, а в четвъртък взема 30.93 шер и оставя на конкурента 27.72 шер.

Новият "ерген" Евгени Генчев с две от участничките.
Новият "ерген" Евгени Генчев с две от участничките.

Със сигурност обаче незадоволителното представяне на многообещаващото шоу за любов на bTV не може да засенчи гръмовния провал на “Сървайвър”. Социалните мрежи преливат от шеги с несполучливото риалити. От телевизията опитаха какво ли не - изтеглиха го от бойното поле срещу “Като две капки вода”. Така спряха излъчването му в неделя, като не намериха с какво да излязат срещу конкуренцията и се примириха с излъчването на филм. Но се оказа, че и в събота не е денят, в който “Сървайвър” може да разкрие достойнствата си, тъй като от NOVA го притиснаха с “Един за друг”. Така от bTV са принудени да бягат отново, като намаляват излъчването на риалитито от три на два дни, за да не търпи още по-големи финансови и репутационни щети.

"Сървайвър"
"Сървайвър"

Сега “Сървайвър” се излъчва само срещу Hell's kitchen в понеделник и вторник (виж инфографиката с резултатите долу) . Това по един садо-мазохистичен начин го убива съвсем, тъй като кулинарното предаване се радва на страхотен интерес и по рейтинг се явява втората най-харесвана продукция. Първата, разбира се, е “Като две капки вода”, за която спокойно може да се каже, че вече е победителят на сезона, още преди той да е свършил. Така, както е ясно, че няма какво да се направи за големия корабокрушенец в ефира. “Сървайвър” е оставен на съдбата си без възможност да изплува от дъното, а това може да предреши лошо бъдещето му.