Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Изграждането на този участък на магистрала “Европа” започна през 2020 г. и трябваше да завърши до края на септември тази година. 
СНИМКА: НИКОЛАЙ ЛИТОВ
Изграждането на този участък на магистрала “Европа” започна през 2020 г. и трябваше да завърши до края на септември тази година. СНИМКА: НИКОЛАЙ ЛИТОВ

Последната част засега ще остане двулентов път,  защото няма за нея разрешение на строителство

Магистрала “Европа”, която трябваше да стигне до сръбската граница през септември, не само закъснява със строителството, но накрая няма да бъде свързана и с ГКПП Калотина. Последните стотина метра засега се оказват без разрешение за строителство, защото при проектирането е допусната грешка и подземни съоръжения са се оказали не там, където се е очаквало, научи “24 часа”.

Водопровод и електропровод трябва да се изместят, но за това са необходими нови парцели, което води до нужда от допълнителни отчуждителни процедури и нов подробен устройствен план. Процедурата е задействана през август, но няма как да приключи толкова бързо. Тепърва трябва становище на екоминистерството, разрешително за строеж, препроектиране и т.н., а всичко това само допълнително ще забави строителството, което вече е извън графика.

Проблемът с последните метри ще се усети, защото там ще има двулентов път и ще се струпват тирове и коли. От регионалното министерство коментираха, че засега са готови с издаването на заповед за изменение на плана. Община Драгоман е определила два имота и те ще се отчуждят, но кога ще стане това, е трудно да се каже.

Работата по довършването на магистралата трябваше да приключи през януари т.г., но оттогава срокът два пъти бе удължаван заради проблеми с доставките на материали – веднъж за май, а след това за 30 септември 2022 г. И последната дата обаче не е спазена и магистралата не е завършена. Строител на тази последна 15-километрова отсечка е консорциум с водеща фирма австрийската “Щрабаг”, от която засега отказват да коментират.

Отделен е въпросът, че другият край на “Европа” - откъм столицата, дори не е проектиран все още.

Това далеч не е първият проблем с крайните участъци от магистрали преди границата. Почти същото се случи и с “Марица” при ГКПП Капитан Андреево и със “Струма” преди Кулата.

При строежа последните 3 километра на магистралата трябваше да минат и през бензиностанция, за да стигне аутобанът до ГКПП-то. Тя се оказа на наследниците на Иво Карамански, които искаха 5 млн. лв. за отчуждаването на терена и като не ги получиха, съдиха пътната агенция и спечелиха делото. Междувременно обаче последните 400-500 метра месеци наред представляваха двулентов път, където в даден момент се струпваха огромни количества превозни средства и се наложи да се правят временни асфалтирани “джобове”, където трафикът да се отбива.

“Струма” също стана двулентов път на последния километър преди граничния пункт и при една от големите блокади на гръцки трактористи пунктът стана недостъпен и се наложи пътят спешно да се разширява.