Скандална изповед на Мариан Вълев: За дрогата, средните пръсти и омразата на журналистите
Актьорът Мариан Вълев, който в момента играе в сериала на БНТ "Под прикритие" и в моноспектакъла ВИП, от месеци упорито отказва да дава интервюта за пресата и телевизиите.
На поканата на в. "168 часа" той отговори с това писмо, вероятно породено от публикации за него в жълтата преса от последните седмици.
Рано или късно човек остарява. Колкото и да не ми се иска, това се случва и с мен.
Понякога се поглеждам в огледалото и ми е трудно да повярвам, че съм същото лице, което от време на време се появява по телевизионните екрани.
И докато там има гримове, фризьори, гардеробиери, искам да кажа, по-лесно е да прикриеш истината, то вкъщи реалността е ясна. И тя е, че аз остарявам. Та извинете ме, господа знайни и незнайни журналисти, но
не бъркайте процеса
на остаряване с употребата
на наркотици
(тук се смея, докато пиша...).
Един велик драматург казва, че на финала на човешкия живот, когато сме стари и непотребни, се брои единствено достойнството, с което сме изживели дните си. Пожелавам това достойнство и на себе си, и на вас, господа журналисти.
Но макар и остарявайки, може би малко нелицеприятно за един актьор, все още пазя някои спомени у себе си. Един от тях е от далечната 1987 г. Ярък момент в живота ми, в който осъзнах, макар и на 18 години, какво може би е щастието. Бях приет специалност "Журналистика" в СУ "Св. Климент Охридски".
Мамка му, колко щастлив бях тогава! Пред себе си виждах полезно изживян живот, бъдеще, пълно с честност, състрадание към нуждаещите се, съчувствие към болните (тогава все още не осъзнавах, че почти цялата ни нация е болна и че
може би някой полага усилия да я държи прикована
към болничното й легло). После неочаквано за мен избрах да бъда актьор, не знам дали за добро, или за лошо.
Но предполагам, че винаги съм бил непостоянен и съм променял рязко посоките в живота си вследствие на темперамента и емоционалността си (тогава наркотици нямаше, господа журналисти). Тук пак се смея, просто си представих Шекспир с неговите резки смени на емоционалността, употребяващ "бяло"...
Но нека не се отклоняваме... Не бих искал сарказмът ми, породен от всички обвинения към мен, че съм се дрогирал постоянно, особено по премиерите си, да надделее над въпросите, които бих искал да задам на бъдещите млади журналисти.
Той всъщност е само един: защо, млади дами и господа, избирате тази професия?
Може би харесвате властта, която думите дават,
или може би се вълнувате от това, което наистина се случва в държавата ни или у нас самите...
А може би просто обичате да пътувате... Или е възможно да си се представяте един ден в свое собствено предаване... Разбира се, има и хиляди други възможности, но предполагам, че свързващото звено между тях е винаги едно и също. И то е да бъдете полезни... чрез истината.
А какво, млади дами и господа, ако вашите мечти не се сбъднат?
Учите, стараете се,
но нищо не се получава
Бленуваното предаване, реализацията ви ги няма, защото просто сте осъзнали истината.
Истината, че вие сте... НЕКАДЪРНИ... Хммм...
Неприятна ситуация. С два възможни изхода:
Изход 1: запазвате достойнството си и търсите друг начин на реализация в живота.
Изход 2: не преставате да вярвате, че всъщност сте много можещи и кадърни и само лошите хора около вас и липсата на късмет са виновни за "неприятната ситуация".
И тук точно, някъде веднага след Изход 2, се ражда нещо ново у вас, нещо непознато, усещане, което ви заслепява, кара да се чувствате значими, важни, единствени. Ново чувство! ОМРАЗАТА. Омразата е окей, млади дами и господа.
Омразата ви храни,
омразата ви движи,
омразата тържествува
Както казва Богосян: "Всяка глава, върху която стъпвам и премазвам, всъщност е поредното стъпало по стълбата на личния успех." А омразата, съчетана с фантазия (фантазия според интелекта на читателите, според държавата, в която живеете), наистина може да ви донесе личен труимф и опияняващо чувство за значимост.
Представяте ли си, млади дами и господа, бъдещи журналисти, стоящи пред Изход 2, колко яко усещане е да бъдете самички у вас, пред компютъра, да фантазирате гадости, да съчинявате пошлости и да ги изсипвате върху... един застаряващ, да речем, актьор. Не е ли яко? Няма ли да се почувствате значими?
И на всичко отгоре ви плащат?
Слава Богу, да си актьор, не е чак толкова отговорно и слава Богу, на мен не ми се наложи като журналист да попадна в неприятната ситуация с двата изхода. Но вие, млади хора... трябва да избирате. И повярвайте ми, изборът ви е далеч по-важен от това да "ковете" имиджа на някакъв си застаряващ актьор.
За съжаление нещата са много, много по-сериозни.
Бедност, примирение, овчедушие, България
Всички знаете за какво ви говоря! Отново за достойнство. И тук пак има два изхода:
Изход 1: помагате кой както може, живеете достоен, но беден и тъжен живот в България.
Изход 2: не помагате. И пак живеете беден и тъжен живот в България.
Тук вече нищо не мога да кажа... Просто се надявам да не се откажете от мечтата си - журналистиката, за да не се превърнете в такива като мен, хора с едно - единствено изразно средство: средния пръст.
За съжаление вече имам само това. Средния си пръст, умората и разочарованието си. Средният пръст е насочен най-вече към мен, към моето "изгубено поколение" затова, че не бяхме достатъчно смели, затова, че се примирихме и се оставихме да ни стъпчат!
Насочен към собствената ми некадърност и страх (хоп, ето я омразата... появи се светкавично). Некадърност - Омраза - Некадърност - Омраза.
Да, връзката е очевидна
Сега разбирам защо моята "бедна актьорска душичка" е наранена (смея се...) и от кого е наранена.
Според Данте омразата е единствената монета за ада. Никак нелошо казано...
Млади дами и господа, бъдещи журналисти, моля ви пазете се от некадърността и най-вече от своята собствена, защото тя води до омразата. А от нея печелят само некадърниците, комплексарите и анонимниците (или както е модерно да се казва, "хейтърите"...).
А омразата винаги води до това да нараниш някой друг. Предполагам, че не това е причината да изберете журналистиката.
Или може би е?
Мариан
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха