Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

КЕФ: Борисов се забавлява, возейки лично министрите си.
КЕФ: Борисов се забавлява, возейки лично министрите си.
Тези дни абсолютно законно сигурността на една трета от кабинета висеше на косъм, след като премиерът сам подкара в джипа си още четирима министри, научи “168 часа”.
Фенове на премиера изпаднаха в шок, когато видяха, че от 17-членния Министерски съвет петима се оказаха в една и съща кола, разкарвана от премиера из Велико Търново.
Борисов е бивш собственик на охранителна фирма и със сигурност има умения да шофира, но не е ясно защо данъкоплатците трябва да издържат Националната служба за охрана, след като очевидно премиерът няма нужда от нея.
Шефът на НСО Димитър Димитров отказа разговор.
“Това е риск както за премиера, така и за министрите, които са с него. В НСО досега не е имало такива случаи, Борисов е първият премиер, който не се съобразява с правилата”, каза запознат с порядките. Според него премиерът по този начин поема излишен риск.
“Можем да останем без част от правителството, недай Боже нещо да стане. Макар че гардът е длъжен да се съобразява с интересите на охраняваното лице, но само до степен, в която те не са заплаха за живота му.”
"Не мога да коментирам", каза депутатът от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по вътрешна сигурност Иван Петров.
“В момента се наблюдава вълна от ексцентрично поведение в Европа от страна на политици, един от тях е Берлускони, донякъде подобен модел следва и френският президент Саркози. Може би Борисов
копира точно този тип поведение, макар че много добре знае опасностите
при евентуално пътнотранспортно произшествие в подобни ситуации. Както и по-сериозни неща, касаещи националната сигурност, примерно терористичен акт или нещо подобно, а той като премиер е част от тази сигурност”, коментира бившият гард от НСО Николай Марков.
“Това е опасност с предпоставки за инциденти. Той като премиер е част от тази сигурност и би трябвало по друг начин да съхранява живота и поста си, защото той освен Бойко Борисов е и премиер на България. Това е свръхотговорност, която сам си вменява, и не съм сигурен, че може да я понесе, ако стане например инцидент”, коментира Марков.
Според запознати всеки политик трябва да е наясно с подобни опасности. Не случайно
в цял свят е прието спецслужба да осигурява охраната и превоза на правителствените лица
Още повече, че тези автомобили имат специфични технически особености и не се карат като обикновените коли. Те са по-тежки, спират по различен начин и т.н. Освен това са със специален режим на движение, уреден със закон.
“Едно е да те бутнат с лична кола, друго е с джип, каран от политик”, обясни запознат.
В НСО тръпки ги побиват и от желанието на президента Росен Плевнелиев да кара колело. По същия начин ги втрисаше, когато царят се качваше на Мусала, Сергей Станишев ходеше на рафтинг или се гмуркаше, а Петър Стоянов покоряваше поредния планински връх. Шефът на 36-тото Народно събрание Александър Йорданов също създаваше проблеми на като се измъкваше сам с колата си.
Въпреки това волността на премиера е абсолютно законна. Досега няма закон за НСО и следователно премиерът нищо не е нарушил, освен че е изправил косите на охраната.
Във вторник обаче Бойко Борисов призна, че ще предложи два нови законопроекта за НСО и за Националната разузнавателна служба, според които двете служби трябва да минат на подчинение на изпълнителната власт. Ако новият президент ги одобри, те ще бъдат предложени за гласуване в пленарна зала, заяви Борисов пред журналисти в Бургас.